هشدار سازمان ملل
نوشته شده توسط : مارال
سازمان ملل هشدار داده است مداخله نظامي فرانسه در مالي بحران آوارگان را در اين کشور آفريقايي وخيم‌تر خواهد کرد.
به گزارش بي باک، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، آدريان ادواردز، سخنگوي کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه گفت که در هفته گذشته نزديک به يک هزار و ۲۳۰ پناهنده از مالي به کشورهاي همسايه همچون نيجر، بورکينافاسو و موريتاني گريخته‌اند.
ادواردز افزود که وضعيت در مالي حتي بدتر است زيرا صدها و شايد هزاران نفر در پي تشديد نبرد بين نيروهاي فرانسوي و شورشيان در شمال مالي، خانه‌هاي خود را ترک کرده‌اند.
ادوآردو دل بوي، معاون سخنگوي سازمان ملل، روز دوشنبه گفت که به علت نزاع‌هاي اخير در مالي، ۳۰ هزار نفز از مردم در داخل اين کشور بي‌خانمان شده‌اند.
فرانسه با ادعاي جلوگيري از پيشرفت شورشيان مالي که کنترل بخش‌هاي شمالي اين کشور را در اختيار دارند، از روز شنبه مداخله نظامي خود را در اين مستعمره پيشين خود در غرب قاره آفريقا آغاز کرده است.
جت‌هاي جنگنده فرانسه روز يک‌شنبه مواضع شورشيان در شهرهاي گائو و کيدال در شمال مالي را بمب‌باران کردند. بر اساس گزارش‌ها، شماري از شبه‌نظاميان در اين حملات کشته شدند.
همچنين بر اساس گزارش‌ها، جنگنده‌هاي فرانسوي ذخاير مهمات و سوخت شورشيان را در شهر آفهابو، در ۵۰ کيلومتري شهر کيدال بمب‌باران کردند.
لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريکا، نيز از آمادگي ارتش ايالات متحده براي پشتيباني تدارکاتي و اطلاعاتي نيروهاي فرانسوي خبر داده است. وي گفت واشنگتن مايل است «هر گونه کمکي» را که براي بمب‌باران مواضع شورشيان نياز است در اختيار فرانسه قرار دهد.
هرج‌ومرج در مالي در پي کودتا نظامي و سقوط دولت آمادائو توماني توري، رئيس جمهور اين کشور در ۳ فروردين ۱۳۹۱ (۲۲ مارس ۲۰۱۲) افزايش يافت. رهبران کودتا گفتند که در واکنش به ناتواني دولت در مقابله با شورشيان طوارق در شمال مالي عليه آن کودتا کردند.
مالي از مستعمرات پيشين فرانسه است و دولت ديونکوندا ترائوره، رييس‌جمهور فعلي مالي، که در پی تنش‌هاي سياسي اخير تضعيف شده، براي مقابله با شورشيان افراطي شمال از فرانسه کمک خواسته است و ادعا مي‌شود عمليات نيروي هوايي فرانسه در مالي نيز به اين دليل صورت مي‌گيرد.




:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: هشدار"امور مالی"بحران ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: