حجاب عضو شورای شهر دردسر ساز شد/ وی باید استعفا کند
نوشته شده توسط : مارال

 

 

حجاب عضو شورای شهر دردسر ساز شد/ وی باید استعفا کند
 
 
اگر عضوی از شورا شئونات اسلامی و قوانین نظام جمهوری اسلامی را رعایت نکند، باید از مردم عذرخواهی و اقدام به استعفا کند.
 
 
 
[-] اندازه متن [+]
 

جهان نیوز نوشت:

به دنبال انتشار تصویر بی‌حجاب یکی از اعضای شورای شهر همدان در صفحه شخصی فیس‌بوک وی و سپس انتشار آن در فضای مجازی، برخی از مسئولان استان همدان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار برخورد مراجع ذی‌صلاح با این اقدام شدند.

 

فرماندار همدان نیز در این زمینه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اگر اعضای شورای اسلامی شهر در حین دوره‌ای که به عنوان نماینده مردم در شورا فعالیت می‌کنند به هر نحو ثابت شود که از قوانین جمهوری اسلامی سر باز زده‌اند و شئونات اسلامی را رعایت نکرده‌اند، طبق قانون امکان برخورد با آنها وجود دارد و این امر از سوی کمیته‌های مشخصی که در استانداری وجود دارد، انجام می‌شود.

 

حسن قهرمانی مطلق افزود: اگر عضوی از شورا شئونات اسلامی و قوانین نظام جمهوری اسلامی را رعایت نکند، باید در درجه اول داوطلبانه از مردم عذرخواهی و اقدام به استعفا کند و در درجه بعدی دیگر اعضای شورای شهر نیز نسبت به این اقدام بی‌تفاوت نباشند.

 

وی با بیان اینکه مردم ما هیچ گاه توهین به مقدسات و ارزش‌ها را برنمی‌تابند، گفت: اگر هر یک از اعضای شورای شهر شئونات اسلامی را رعایت نکند، از طریق مجاری قانونی وارد شده و با آنها به صورت جدی برخورد می‌کنیم.

 

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه 17 دی ماه سالروز کشف حجاب قرار داریم، افزود: استعمار و استکبار از سال‌ها قبل برای کشف حجاب در ایران برنامه‌ریزی داشته ولی بانوان متدین ایران، هیچ گاه تن به این ذلت نداده‌اند، و امروز نیز به هیچ عنوان چنین اقدامی را از سوی هیچ یک از افراد جامعه به ویژه مسئولان و منتخبان خود برنمی‌تابند.

 

این در حالی است که این خانم عضو شورای شهر همدان، از فشار بر خود برای استعفا به دلیل انتشار عکس بی‌حجاب در صفحه‌ی فیسبوک شخصی‌اش خبر داده است.

 

وی روز یکشنبه (۱۷ دی) در وبلاگ شخصی‌اش نوشته است: «چندی پیش، یک عکس تکی اینجانب (که روسری بر سر نداشته‌ام) و در فضای فیسبوک (آن هم نه در فضای عمومی، بلکه در قسمتی که تنها برای تعدادی از دوستان نزدیک و بستگان قابل مشاهده بوده است) قرار داشته، به نحوی در دست افرادی افتاده و با این عنوان که عکس “مهرنوش نجفی راغب” دارای حجاب کامل نیست، عده‌ای به اعتراض برخاسته‌اند. درحالی‌که عکس فوق در حریم شخصی من بوده و در واقع این من هستم که باید اعتراض داشته باشم که چه کسی یا چه کسانی و با چه هدفی و چگونه عکس شخصی مرا از حریم خصوصی من برداشته‌اند.»

 

این عضو جوان شورای شهر همدان که کارشناس ارشد حقوق و وکیل پایه یک دادگستری است، در ادامه خاطرنشان کرده است: «اکنون نزدیک به یک هفته می‌شود که این موضوع، عده‌ای را که همواره حضور من در عرصهٔ اجتماع و شهر برای ایشان خوشایند نبوده به شدت به خود مشغول نموده و اکنون به دنبال حذف اینجانب می‌باشند و از من خواسته شده که بی‌سرو صدا از عضویت در شورای شهر استعفا دهم! اما از آنجا که اینجانب هیچ قصوری را متوجه خود نمی‌بینم و موقعیت فعلی خود را به عنوان نماینده مردم حق موکلان خود و کسانی که به من رای داده‌اند می‌دانم، حاضر به استعفا نشدم. با این وصف و با توجه به عدم استعفا، اکنون موضوع سلب عضویت اینجانب در دستور کار قرار گرفته است.»

 

ایشان فشار بر خود جهت استعفا را پس از آن رسانه‌ای کرد که فرماندار همدان گفته بود «اگر عضوی از شورا شئونات اسلامی و قوانین نظام جمهوری اسلامی را رعایت نکند، باید از مردم عذرخواهی و اقدام به استعفا کند.»

 

حسن قهرمانی مطلق، تاکید کرده بود که اگر این عضو شورای شهر خودش استعفا ندهد سایر اعضا نباید نسبت به این موضوع «بی‌تفاوت» باشند.

 

در همین حال، خانم نجفی راغب، در مطلب منتشرشده در وبلاگش اظهار داشته که تلاش برای حذف خود را به سخنان انتقادی دو ماه قبل خود در دیدار با اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی مرتبط دانسته و نوشته است که این سخنان در همان زمان به مذاق عده‌ای خوش نیامد و از آن روز با پیغام و واسطه عواقب آن را هشدار می‌دادند.

جام نیوز بخاطر رعایت مسائل اخلاقی از انتشار تصویر و هویت این عضو شورای شهر همدان خودداری می کند





:: برچسب‌ها: آخرین اخبار , خبرهای گوناگون , سیاسی , اقتصادی , تازه ترین خبرها ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: