دولت و مجلس برای بازگشت آرامش اقتصادی تلاش می‌کنند؛
نوشته شده توسط : مارال

در کنار اقشار کم در آمد، حقوق بگیران هم که درآمد ثابت دارند با وجود تورم 27 درصدی با مشکلات متعددی مواجه هستند.این در حالی است که به تازگی معاون اول رئیس جمهور از تلاش دولت برای ترمیم حقوق کارمندان خبر داده است .

رایزنی دو قوه
با این حال شنیده‌ها حاکی است، جلسات مشترکی میان مقامات مجلس و دولت به صورت مستمر در حال برگزاری است تا همفکری‌ها و اقدامات لازم در خصوص ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم صورت گیرد.
در جلسات مشترک دولت و مجلس که با هدف بهبود مشکلات معیشتی مردم و تدوین راهکار جدید برای ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها تشکیل شده است، از دولت و مجلس در عالی ترین سطح و با حضور محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی روسای دوقوه، معاونین، وزرای وزارتخانه های اقتصادی و روسای کمیسیون های مرتبط با هدفمندی یارانه‌ها و برخی از اقتصاددانان شاخص مجلس حضور دارند.
این جلسات که از سه شنبه شب هفته گذشته در حال برگزاری است، مقرر شده است تا با همدلی و تعامل سازنده دو قوه، راهکارهای مناسب و موثری در خصوص وضعیت اقتصادی اندیشیده و به سرعت اجرایی شود؛ همچنین بر اساس توصیه های موکد دولت و مجلس از اختلافات علنی در این خصوص نهی شده اند.
گویا مقامات ارشد دولت و مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که در شرایط فعلی بهترین استراتژی برای پیشبرد امور، مفاهمه و تعامل است که بر این اساس مقرر شده تا در جلساتی مشترک نسبت به بررسی مشکلات مردم و کشور بویژه در حوزه اقتصادی بهترین تصمیمات ممکن گرفته شود و راهکارهایی را برای آرامش اقتصادی و ساماندهی بازار در جهت سهولت خرید مردم برای آغاز سال جدید اتخاذ کنند.
دولت در این جلسات اصرار دارد تا مرحله دوم هدفمندی را با روش خاص خود که شامل افزایش چندبرابری حامل های انرژی است، اجرا کند تا بتواند برای جبران مشکلات معیشتی مردم عدد قابل توجهی را به عنوان یارانه نقدی پرداخت کند، اما نمایندگان مردم معتقدند این موضوع با توجه به تورم افسارگسیخته‌ای که در پی خواهد داشت به ضرر مردم به خصوص اقشار کم درآمد جامعه است.
نمایندگان اصرار دارند که دولت با اجرای کامل و صحیح مرحله اول هدفمندی و توجه واقعی و صحیح به دهک های پایین درآمدی و همچنین کمک فوری به بخش تولید، می‌تواند مشکلات پیش روی مردم را در کوتاه مدت تا حدودی برطرف کند.
مجلس و دولت به دنبال آن هستند که قانون هدفمندی یارانه‌ها به گونه‌ای ادامه یابد که علاوه بر جلوگیری از بروز شائبه‌ها، باعث ایجاد ناآرامی و تشتت در فضای اقتصادی کشور نشود؛ بر همین اساس گویا تصمیم بر حفظ اعتدال در پیشبرد موضوعات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها شده و اجرای آن نیز منوط به رسیدن مجلس و دولت به یک ساز و کار مشخص و عملیاتی و قانونی شده است.

گزارشی از جلسه دیشب
در همین حال یک عضو کمیته مشترک مجلس و دولت برای ساماندهی اقتصادی با اشاره به تصمیم مجلس و دولت برای برگزاری نشست‌های تخصصی جهت بررسی مشکلات اقتصادی و معیشتی، گفت: آقای رئیس‌جمهور و آقای لاریجانی همراه با وزرای اقتصادی و نمایندگان اقتصادی مجلس عضو این کمیسیون مشترک هستند.
وی با بیان اینکه نشست مشترک مجلس و دولت با هدف بررسی مشکلات اقتصادی مردم در آستانه آغاز سال جدید است، افزود: جلسه اخیر این کمیسیون مشترک دیشب با حضور آقای احمدی‌نژاد و آقای لاریجانی برگزار شد.




:: موضوعات مرتبط: گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: دولت"مجلس ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: