نوشته شده توسط : مارال
هرگاه مجرمانی دست به ایجاد فضای خوف و وحشت بزنند، تشخیص مجازات بازدارنده از میان حداقل و حداکثر مجازات‌ها برعهده قاضی یا قضات صادرکننده رای خواهد بود

 به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به آیات و روایات متعددی که در وصف مقام عظیم پیامبر (ص)‌ نازل و نیز نقل شده است، تاکید آیات قرآنی بر «مقام محمود» پیامبر و «خُلق عظیم» آن حضرت را نشانه عظمت مقام پیامبر اسلام دانست و گفت: قرآنی که خود «خَلق عظیم» است، در وصف پیامبر اسلام از او با عنوان انسانی دارای «خُلق عظیم» نام می‌برد و او را در مقام محمود وصف می‌کند که بالاترین مقام انسانی است و این توصیفات نشان از بزرگی و عظمت جایگاه پیامبر (ص) دارد.



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: اعدام"تاسف"دستگاه قضایی ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
تصادف مرگبار وانت و کامیون در دماوند / تصاویر
 
برخورد شدید یک دستگاه خودرو وانت با قسمت عقب یک کامیون در جاده دماوند، یک کشته بر جای گذاشت.

 



:: موضوعات مرتبط: حوادث , ,
:: برچسب‌ها: تصادف ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
 
اگر کسی که ریاست طلبی نا به جایی در خانه داشته باشد و ویژگی های شخصیتی منفی خود در خانواده پیاده کنند خانواده دچار اختلال می شود.
فربد فدایی، روانشناس در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت:  هر خانواده ای از مجموعه ای اعضا روابط بین اعضا تشکیل شده که هر کدام از اعضا نقش هایی را بر حسب مقتضیات و توانمندی ها و سنت های فرهنگی برعهده می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بین اعضای خانواده باید تعامل، محبت، همکاری وجود داشته باشد و به سمت هدف خانواده پیش روند.

وی افزود: عموماً مردها ریاست خانواده را بر عهده دارند و البته خانم ها در این زمینه با مرد خانواده همکار می کنند و کودکان نیز بخشی بی طرف دیدگاه ها و نظریات والدین را دارند و مورد محبت والدین قرار می گیرند.

وی عنوان کرد: در خانواده های طبقات متوسط در ایران به کودکان پروبال بیش از حد داده می شود به نحوی که در مورد همه چیز تصمیم گیری می کنند در حالی که چنین رویدادی غلط است و به ضرر کل خانواده از جمله خود کودکان تمام می شود.

وی اظهار نشان کرد: زمانی که کودکان حالت ریاست طلبی در خانواده دارند تقلید های کورکورانه و نا به جا از خانواده های غربی را تا خیلی از اوقات با واقعیات آن کشورها وفق نمی دهد.

وی در رابطه با ریاست طلبی نا به جا افزود: گاهی اوقات خانم های خانه ریاست خانواده را بر عهده می گیرد مرد خانواده از این مسئولیت کناره می گیرد و یا گاهی فرزند بزرگ خانواده که اغلب پسر است، ریاست خانواده را بر عهده می گیرد شاید به سنت های خانوادگی برگردد.

وی افزود: و یا گاهی اوقات زن سرشته همه امور را بر عهده می گیرد و این به صفات شخصیتی افراد بر می گردد.

وی در ادامه گفت: صفات شخصیتی فردی به عنوان نمونه این که در کودکی با او با خشونت رفتار شده و تمایل دارد در خانه ریاست را بر عهده بگیرد و حذف خود را پیش ببرد و کسی که حال انفعال و گوشه گیری دارد و یا فردی که مورد ترد دیگران در خانواده است بخشی قربانی را در خانواده ایفا می کنند.

وی اظهار داشت: هر کسی در خانواده نقش دارد و اگر نقش ها معکوس و یا متفاوت باشد در کارکرد خانواده اختلال ایجاد می شود.
 


:: موضوعات مرتبط: گوناگون , ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
 
 
 

 

 
 

آتش‌گرفتن آمبولانس پشت چراغ قرمز در کنگان

آمبولانس بیمارستان کنگان به علت نقص فنی پشت چراغ قرمز آتش گرفت.

به گزارش بی باک به نقل از افکار نیوز ،یکی از آمبولانس‌های بیمارستان امام خمینی بندر کنگان عصر چهارشنبه پشت چراغ قرمز و چهار راه مرکز این شهر دچار آتش سوزی شد که فقط راننده این آمبولانس دچار سوختگی جزئی شد.

به گفته شاهدان ماجرا، خودرو آمبولانس که متعلق به بیمارستان امام خمینی بندر کنگان بوده، پس از توقف پشت چراغ قرمز از آن دود غلیظی خارج می شود.

پس از بروز این واقعه رانندگان و مردمی که از آن مسیر در حال تردد بود متوجه این دود غلیظ شدند و به سرعت به کمک راننده شتافتند و موفق شدند در مدت زمان کوتاهی آتش را مهار کنند و مانع از سرایت آن به قسمت‌های دیگر خودرو شوند.

تجهیزات ناخوش‌احوال بیمارستان امام خمینی در انتظار نوسازی

یکی از این شاهدان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه آمبولانس به جز راننده هیچ سرنشینی نداشت و خالی بود.

وی افزود: متاسفانه برخی از خودروهای بیمارستان امام خمینی دچار فرسودگی زیادی هستند و این نیازمند توجه بیشتر مسئولین به نوسازی تجهیزات نا خوش احوال این موسسه درمانی است.

وی گفت: خدا را شکر که بیماری در این آمبولانس وجود نداشت و راننده به سرعت اقدام به مهار آتش سوزی کرد و اگر خدایی نکرده این خودرو حامل بیمار بود و سرعت آتش سوزی شتابی بیشتر از این داشت چه اتفاقی می افتاد.

این شهروند کنگانی گفت: از مسئولان بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خواستاریم که مانند گذشته که به این شهرستان نگاه ویژه ای داشته اند با توجه به انفجار جمعیت در شهرستان کنگان و نیاز به امکانات پیشرفته تر و بیشتر در این شهرستان به آن توجه بیشتری داشته باشند.

دست چپ راننده دچار سوختگی شده است

یکی از مسئولان بیمارستان امام خمینی کنگان نیز در این خصوص به مهر گفت: صبح امروز آمبولانس بیمارستان امام خمینی شهر کنگان پس از حرکت در مسیر بازگشت از خورموج به شهر کنگان دچار نقص فنی می شود.

عیدان عباسی گفت: راننده آمبولانس پس از رسیدن به شهر کنگان به طور ابتکاری برای جابه جایی آن تا تعمیرگاه بشکه بنزین را درون اتاق خودرو گذاشته و از پمپ خودرو پژو ۴۰۵ برای انتقال بنزین به انژکتور استفاده می کند.

وی افزود: متاسفانه خودرو در همین مسیر کوتاه و پشت چراغ قرمز نزدیک به ورودی مرکز شهر دچار سانحه آتش سوزی می شود و البته با سرعت عمل راننده و با استفاده از کپسول آتش نشانی آتش تا حد زیادی مهار می شود.

عباسی گفت: متاسفانه دست چپ راننده دچار سوختگی شده است و وی برای درمان به بیمارستان انتقال داده شد.

خوشبختانه پس از بوجود آمدن ترافیک طولانی در مسیر کنگان به سمت عسلویه با جابه جایی خودرو مسیر مجدداً بازگشایی و در حال حاضر ترافیک روان شده است.



:: موضوعات مرتبط: حوادث , ,
:: برچسب‌ها: آتش سوزی"آمبولانس ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
جسد آویزان از پل ستاری مشهد ، شناسایی شد
بازپرس ویژه قتل عمد مشهد گفت که هویت جسد فردی که به صورت آویزان از پل شهید ستاری مشهد کشف شد، مشخص شده است.
علی موحدی‎راد، افزود: این فرد سابقه سه مرتبه معرفی به زندان داشته و در سال 87 نیز به صورت توافقی از همسر خود جدا شده است.وی ادامه داد: همچنین در تحقیقات محلی مشخص شد که مقتول یک سری اختلافات مالی نیز داشته است.
موحدی‌راد با اشاره به پیشرفت‌های مناسب در این پرونده خاطرنشان کرد: اقداماتی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان انجام شده و پرونده پیشرفت خوبی دارد.وی با بیان اینکه مقتول با لباس منزل پیدا شده است، افزود: آثار ضرب و شتم روی بدن مقتول نشان می‌دهد که او مقاومت کرده و این یعنی در حالت بیداری و هوشیاری به قتل رسیده است.
بازپرس ویژه قتل مشهد عنوان کرد: علت قتل به احتمال زیاد ضربات وارد شده به سر وی و شکستگی جمجمه است.
وی در مورد آویزان بودن این جسد از پل شهید ستاری نیز گفت: مقتول به خواست و اراده نمی‌خواسته جسد را آویزان کند، بلکه هنگامی که قصد داشته جنازه را به درون کانال پرتاب کند، پتو به نرده‌های پل گیر کرده و جنازه حالت آویزان پیدا کرده است و احتمالا به علت حضور مردم نتوانسته قصد خود را عملی کند.


:: موضوعات مرتبط: حوادث , ,
:: برچسب‌ها: جسد"قتل عمد ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

سه دانشجو قرباني سه زورگير دماوند

 

شفا آنلاين| سه نفر زورگير با حمله به سه پسر دانشجو در دماوند، پس از مجروح كردن آنها، پول و اموال‌شان را به سرقت برده و متواري شدند. روز حادثه سه پسر دانشجو در نزديكي دانشگاه آزاد دماوند سوار بر خودرو بودند كه از سوي زورگيران چاقو به دست متوقف شده و هدف حمله قرار گرفتند. يكي از دانشجويان كه از ناحيه دست مجروح شده بود، در تشريح ماجرا گفت: پس از پايان امتحان، من و دو تن از دوستانم از دانشكده فني و حرفه‌يي سما- وابسته به دانشگاه آزاد- خارج شديم. در حالي كه سوار بر خودرو قصد داشتيم براي صرف ناهار به خيابان مجاور دانشكده برويم، ناگهان سه مرد ناشناس جلوي خودرو را گرفته و از ما خواستند پياده شويم.

در حالي كه خيلي تعجب كرده بوديم، پياده شديم اما آنها ناگهان به طرف ما حمله كرده و در حالي كه با چاقو و چماق به سر و صورت و بدن ما ضربه مي‌زدند، سعي داشتند تلفن همراه، پول و حتي لباس‌هايمان را به زور بگيرند. ابتدا قصد مقاومت داشتيم اما وقتي ما را تهديد به مرگ كردند و چاقو را زير گلويمان گذاشتند، به ناچار

هر چه مي‌خواستند، به آنها داديم.

به گفته دانشجويان زورگيران نيز بلافاصله از محل متواري شدند. پس از اين سرقت، در حالي كه به‌شدت شوكه بوديم، به دانشكده رفتيم تا موضوع را به رييس اطلاع دهيم اما موفق نشديم. فرداي روز حادثه نيز حتي نتوانستيم در جلسه امتحان بعدي شركت كنيم. مالباخته همچنين گفت: تامين امنيت اين منطقه كه محل رفت و آمد دانشجويان است، از اهميت بالايي برخوردار است اما متاسفانه بروز چنين حوادثي باعث ناامني محل شده و چه بسا ممكن است جان دانشجويان در معرض خطر قرار بگيرد.



:: موضوعات مرتبط: حوادث , ,
:: برچسب‌ها: قتل"زورگیر"دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

دوستي خياباني قتل دختر دانشجو را رقم زد

تازه‌ترين جزييات و وجوه مختلف جنايتي كه در آن دختري 23 ساله قرباني شده است از زبان سردار احمدعلي گودرزي، فرمانده پليس استان البرز روشن شد.

به گزارش آخرین به نقل از اعتماد، سردار احمدعلي گودرزي درباره اين جنايت كه در خانه متهم به قتل صورت گرفته گفت: پدر متهم به قتل براي نجات اين دختر 23 ساله تلاش‌هايي كرده و او را به بيمارستان منتقل كرده است اما در نهايت به دليل شدت جراحات اين دختر جان سپرد و پرونده‌يي جنايي با عنوان قتل دردستور رسيدگي پليس قرار گرفت.

براساس گزارش مركز اطلاع‌رساني فرماندهي انتظامي البرز، 21 دي‌ماه امسال و در پي مرگ يك دختر 23 ساله در بيمارستاني در كرج رمزگشايي از جنايتي كه او در آن قرباني شده بود در دستور كارآگاهان پليس قرار گرفت.

ماموران كلانتري 14 رسالت كرج كه از طريق پرسنل بيمارستان در جريان فوت دختر 23 ساله بر اثر ضربات چاقو قرار گرفته بودند، براي بررسي موضوع در اين بيمارستان حاضر شدند. ماموران كلانتري 14 كرج در بررسي‌هاي اوليه خود مردي را در محوطه بيمارستان يافتند كه پيش از مرگ دختر 23 ساله او را به تيم درمان سپرده بود.

 



:: موضوعات مرتبط: حوادث , ,
:: برچسب‌ها: قتل"دوستی"پلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 برای دربی روی من حساب نکنید |

متاسفانه ما مهره کلیدی را از دست دادیم . نقش علی کریمی در این بازی زیاد بود . ما به دنبال برد هستیم ولی باید دید شرایط بازی چگونه رقم می خورد .

مصدومیت رضا جقیقی پرسپولیس ها را نگران کرده است و آنها روی او برای دربی حساب وِیژه ای باز کرده اند . حقیقی نقش تعیین کننده را در دربی خواهد داشت و حضورش در چند بازی گذشته نمایش بازی پرسپولیس را تغییر داده است . او درباره مصدومیتش و دربی حرفهایش را می گوید

 مصدومیت بد موقعی بود ؟

به هر حال فوتبال همین است و کاری هم نمی شود کرد . بازی فوتبال فیزیکی است و است این اتفاقات هم دارد . من با آن کنار آمدم

وضعیت مصدومیتت چطور است ؟

پایم درد و ورم شدید دارد . پزشکان تیم باید تصمیم بگیرند .
 



:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: استقلال ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

ایران وارد کننده آب می شود

براساس اظهارات سرپرست معاونت آب و آبفا وزارت نیرو، مذاکراتی برای واردات آب از کشورهای همسایه به ایران صورت گرفته است.
گفته می شود در حال حاضر این طرح در کمیسیون کشاورزی مجلس در حال بررسی است.

به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، علی ایرانپور یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این‌که خرید آب از برخی کشورهای همسایه برای حل مشکل بی‌آبی در بعضی مناطق دیده شده است، گفت: در این زمینه کشور تاجیکستان که دارای منابع خوب آبی است می‌تواند مبدأ مناسبی برای خرید آب و حل مشکل آب استان‌های خراسان باشد.

این تصمیم در شرایطی است که ایران بیش از ۴۰ سال است که در شرایط خشکسالی به سر می برد و با توجه به افزایش روزانه مصرف آب در کشور بحران کم آبی هر سال نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

در حال حاضر در بسیاری از استان های کشور کشاورزان با مشکل برای آبرسانی به مزرعه های خود مواجه هستند و همین امر به یکی از اساسی ترین معضل های مسوولان استان های کویری کشور بدل شده است.

اگرچه گفته می شد سال بارندگی امسال پر رونق تر از گذشته بود اما متاسفانه طی یک ماه گذشته با کاهش محسوس بارندگی در کشور مواجه بوده ایم و همین امر نیز بر مشکلات افزوده است.



:: موضوعات مرتبط: گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: ایران"جهان"اقتصاد ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

مسکن - روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

اخيرا یکسری از موسسات مالی وارد بازار مسکن شده‌اند تا در کنار بازار دلالی ملک، ابزارهایی را كه براي تامین مالی خریداران مسکن در اختیارشان است به جامعه تقاضا معرفي كنند.
تسهیلاتی که این دسته از موسسات به متقاضیان در بازار خرید مسکن ارائه می‌کنند وام‌های «اقساطی» یا «مضاربه‌ای» است که البته برای هر یک از این تسهیلات، درصد متفاوتی برای نرخ سود در نظر گرفته شده است و خریدار بر اساس توانایی مالی خود می‌تواند روش مضاربه یا قسطي را انتخاب کند. اين موسسات سودي كه از محل پرداخت وام خريد مسكن، به دست مي‌آورند به قدري است -30 تا 60 درصد- كه هزينه سرمايه‌گذاري‌ آنها در چنين بازاري را تضمين مي‌كند.
 

شعاری که برخی از این موسسات مالی بر اساس آن اعلام هویت کاری می‌کنند این است: «انتخاب ملک از شما، پرداخت تا 50 درصد ارزش ملک از ما.»

 



:: موضوعات مرتبط: گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: وام"مسکن"خرید ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()