نوشته شده توسط : مارال

به گزارش صراط، قاسم احمدی با گله‌مندی از هیئت‌رئیسه مجلس به دلیل عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت گفت: هیئت‌رئیسه خارج از اصول قانونی و اداری انجام وظیفه می‌کند و این در حالیست که اعضای هیئت‌رئیسه سوگند یاد کرده‌اند که عدالت را رعایت کنند.

وی افزود: بیش از دو ماه است که طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با امضای حدود 40 نفر از نمایندگان به هیئت‌رئیسه تحویل داده شده است اما علی‌رغم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر کار در روزهای اخیر طرح استیضاح وزیر صنعت دو ماه است که مسکوت مانده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که در شرایط کنونی کشور مسأله تولید و تورم و بحث نظارت بر قیمت‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است یا استیضاح وزیر کار به دلیل ابلاغ حکم سرپرستی برای مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی و این در حالیست که حکم توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده اما وزیر کار باید پاسخگو باشد



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
اینکه بیش از 2 میلیون خودرو گازسوز بیش از 10 سال معاینه فنی نشده اند و این خودروها حکم یک بمب متحرک در سطح شهر را دارند بارها مورد تاکید قرار گرفته است.
به گزارش صراط،اینکه بیش از 2 میلیون خودرو گازسوز بیش از 10 سال معاینه فنی نشده اند و این خودروها حکم یک بمب متحرک در سطح شهر را دارند بارها مورد تاکید قرار گرفته و نتیجه آن طی دوسال گذشته به گفته رئیس هیات مدیره انجمن CNG آتش گرفتن 12 خودرو گازسوز در جایگاه های سوخت سراسر کشور بوده است.
متولی اصلی بازرسی ادواری خودروهای گازسوز، وزارت کشور است که اخیرا با توجه به افزایش گلایه ها و البته هشدارها در خصوص عواقب معاینه نشدن این خودروها بالاخره مسوولان از معاینه فنی این خودروها در مراکز معاینه فنی خودروها خبردادند.
اواخر آبانماه امسال ‌مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) تاکید کرد: بازرسی ادواری مخازن CNG خودروهای گازسوز به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر به منظور جلوگیری از بروز حوادث و سوانح تلخ تا امروز مغفول مانده بود که خوشبختانه این مهم قرار است به زودی به اجرا گذاشته شده و مراکز معاینه فنی خودروها از سوی وزارت کشور برای انجام این بازرسی‌ها معرفی شده‌اند.
این درحالی است که امروز معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص تست مخازن CNG، پس از گذر بیش از دوماه از وعده آغاز بازرسی ادواری مخازن CNG تاکید کرده متولی اصلی این امر وزارت کشور است اما سازمانی که در وزارت کشور مستقر شده و امور معاینه فنی را پیگیری می کند سازمان دهداری ها و شهرداری ها هستند و این طرح در مراکز معاینه فنی اجرا نمی شود.
 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: خودرو , گازسوز , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
جعفر قادری تصریح کرد: اینکه این لیست شامل چه افرادیست مساله ی ما نیست، بلکه موضوع اینست که الان ۷۰-۸۰ میلیارد تومان از سرمایه های کشور در دست این افراد است و ما با مشکل اقتصادی مواجه شده ایم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به لیست ۳۰۰ نفره مفسدان اقتصادی گفت: لیست ۳۰۰ نفره مفسدان همچون توپی است که دولت به زمین دیگران می اندازد. 

جعفر قادری تصریح کرد: اینکه این لیست شامل چه افرادیست مساله ی ما نیست، بلکه موضوع اینست که الان ۷۰-۸۰ میلیارد تومان از سرمایه های کشور در دست این افراد است و ما با مشکل اقتصادی مواجه شده ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید دولت این لیست را در اختیار قوه قضائیه قرار دهد و افرادی که به واقع دارایی های زیادی دارند و از این تسهیلات بانکی سوء استفاده می کنند را شناسایی کرده و پولها را بازپس بگیرند. در این میان افرادی هم هستند که تسهیلاتی گرفته اند و الان به دلیل مشکلات اقتصادی به واقع توان باز پرداخت آنها را ندارند.

 

این نماینده مجلس اذعان داشت: موضوع لیست ۳۰۰ نفره مفسدان اقتصادی که دولت آن را مطرح کرد و ادامه دار شده یک پشت پرده سیاسی دارد که نمی خواهم به آن اشاره کنم. اما بهتر است به جای سروصدا کردن ، دولت و قوه قضائیه با تعامل و مشترکا موضوع را حل کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه دولت فرافکنی کرده و تسهیلاتی که توسط بانک های دولتی به این افراد پرداخت شده را خود باید پس می گرفت، تاکید کرد: این پول ها و تسهیلات از طریق بانک های دولتی پرداخت شده است و باید ضمانت های معتبر برای بازپرداخت آنها گرفته می شد. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و اکنون خود دولت هم نمی تواند تسهیلات را پس بگیرد.

به گزارش زندگی،قادری در پایان اظهار داشت: افرادی که از این تسهیلات برای مقاصد خود بهره برده اند، یا افرادی که بدون دریافت ضمانت های کافی این تسهیلات را با رابطه پرداخت کرده اند باید از طریق مراجع قضائی با آنها برخورد جدی و قاطع صورت بگیرد و در این میان دولت نیز لازم نیست فضاسازی زیادی کند.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: لیست , مفسدان , اقتصادی , برنامه , بودجه ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
براساس آمارهای سازمان بهزیستی درحال حاضر فقط ۱۸ درصد کودکان بی سرپرست تحت پوشش این سازمان شرایط واگذاری به خانواده ها را دارند در حالی که در صورت تصویب قانون جدید شرایط واگذاری ۵۰ درصد کودکان فراهم می‌شود.
در حال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ کودک در مراکز و خانه های کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی نگهداری می شوند که در شرایط فعلی فقط ۱۸ درصد کودکان شرایط داشتن سرپرست دائم و فرزند خوانده شدن را دارند.

همچنین بر اساس آمارهای سازمان بهزیستی ۹ درصد کودکان بهزیستی سر راهی و ۷ درصد آنان نیز معلول هستند و فقط ۱۸ درصد کودکان تحت پوشش شرایط فرزند خواندگی را دارا هستند و در مجموع سالانه حدود یکهزار کودک به خانواده های دارای شرایط واگذار می شوند. که البته سهم استان تهران نیز در سال جاری فقط حدود ۱۸۰ کودک بی سرپرست و ۱۰ کودک به صورت امین موقت بوده که به خانواده ها سپرده شده اند.

قانون فرزندخواندگی مربوط به ۳۸ سال قبل است
با قانون قبلی فرزند خواندگی که که متعلق به ۳۸ سال قبل است واگذاری فرزند به خانواده ها بسیار سخت است و مدتی است سازمان بهزیستی با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصین مفاد جدیدی به این قانون افزوده که پس از کش و قوسهای فراوان هم اکنون درکمیسیون اجتماعی در دست بررسی است.
 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: بهزیستی , فرزند , خواندگی , کودک , بی سرپرست ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
"باراک اوباما" معاون مشاور امنیت ملی خود را به عنوان رئیس جدید کاخ سفید معرفی کرد.
خبرگزاری فرانسه، "دنیس مک دانوف" از مشاوران امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا رئیس جدید کاخ سفید می شود. "باراک اوباما" در معارفه این سیاستمدار ۴۳ ساله در واشنگتن گفت : وی یکی از مشاوران نزدیک و قابل اعتماد من است.

به این ترتیب مک دانوف به عنوان عالیرتبه ترین همکار رئیس جمهوری آمریکا جانشین "جک لو" می شود. بر این اساس لو به عنوان وزیر دارایی جدید دولت اوباما معرفی شده است.

مک دانوف در دوره نخست ریاست جمهوری اوباما به همراه "تام دونیلون" در هسته داخلی یاران وی بوده و طی این سالها نقش اصلی را در تصمیم گیری های حساس دولت آمریکا ایفا کرده است.

از جمله این موارد می توان به خروج نظامیان آمریکایی از عراق و برنامه ریزی برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان اشاره کرد.

گفتنی است این سیاستمدار اهل مینه سوتا در دانشگاه جرج تاون واشنگتن تحصیل کرده و مدتها به عنوان مشاور سیاست خارجی "تام دشل" سناتور پیشین جمهوریخواه فعالیت کرده است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: رئیس , کاخ , سفید , باراک , اوباما , آمریکا , امنیت , ملی , ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
 
 

 

 
 
روزنامه‌هاي امروز کشور که تا ساعاتي ديگر بر روي کيوسک هاي مطبوعاتي قرار مي گيرند عناوين مهم خود را به موضوعات زير اختصاص دادند.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز را در اینجا می توانید بخوانید.

*جام جم
-تور دوچرخه‌سواري جاده‌اي در استراليا
-بخشنامه جديد قوه قضاييه درباره معوقات بانكي
-مهريه 124 هزار سكه‌اي داماد را فراري داد
-احتمال 2 برابر شدن وام خودرو

*کیهان

-گام بلند دستگاه قضايي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي
- بدهكاران بانكي ممنوع الخروج مي شوند
- سيدحسن نصرالله: روياي سرنگوني بشار اسد تحقق نخواهد يافت
- با وجود توافقات قبلي 1+5 از مذاكره با ايران طفره رفت

*وطن امروز
-بی‌بی‌سی دروازه فراماسونری؛ آگهي بنگاه خبرپراكني بريتانيا براي محافل شيطاني
-تقابل گروه‌های مصری در دومين سالگرد انقلاب اين کشور ادامه دارد؛کشته در پورت سعيد
-فرار غرب از منطق ایرانی؛ نشست ایران و 1+5 یک ماه به تعویق افتاد
-دبیرکل حزب‌الله لبنان: سقوط نظام سوریه خیالبافی است

*خراسان
-27 کشته در اعتراض ها به حکم اعدام 21 متهم حادثه ورزشگاه پورت سعيد    
-رئيس مجلس: رهبر انقلاب هيچ تأکيدي بر اجراي سريع فاز دوم هدفمندي نداشتند    
-فيلم‌هاي سه بعدي در جشنواره فجر مشهد اکران مي‌شود
-کرباسچي: کارگزاران بر حضور و فعال بودن اصلاح طلبان در انتخابات تأکيد دارد

*آرمان
 -کاندیدای انتخابات نخواهم شد در ائتلاف حضور ندارم؛ لاریجانی: به عسگراولادی هجمه نکنید
- محسن هاشمی در گفت وگو با آرمان:پدرم از گفتمان خود عدول نکرد
-نشست محرمانه موتلفه با اصلاح‌طلبان
- تعلیق 16 قاضی دادگستری استان تهران 
 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مهمترين , عناوين , روزنامه ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
بعد از آرامشی کوتاه در مناقشه هسته ای ایران و خارج شدنش از اولویت های جامعه جهانی به دلیل بحران ها و تحولات منطقه ای به خصوص وجود تنش در سوریه و سرگرم بودن ایالات متحده امریکا به تشکیل دولت جدیدش، پرونده هسته ای ایران مجددا از سایه در آمده و دوباره در سطح جهانی مطرح شده و مورد اهتمام سیاستمداران و دیپلمات های بین المللی قرار گرفته است.
 به صراحت باید گفت که ایران و پرونده هسته ای آن یکی از اولویت های سناتور جان کری، وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده امریکا است. انتخاب او از سوی پرزیدنت باراک اوباما نشان می دهد که وی چه سیاست دو گانه ای را از طریق اعمال تحریم ها از یک سو و تاکید بر ادامه مذاکرات دیپلماتیک در قبال پرونده هسته ای ایران از سوی دیگر دنبال می کند.

کری در همین ابتدای کار گفته است که در هر لحظه هر چیزی ممکن است حتی اگر لازم باشد از گزینه نظامی هم استفاه می کنیم تا ایران را از رسیدن به اهداف هسته ای اش بازداریم.

این در حالی است که تمامی بازنشستگان و سیاستمداران اسرائیلی درباره برنامه هسته ای ایران اظهار نظر کرده اند. از اظهارات تند و تیز مقام های بازنشسته و فعلی اسرائیلی که چیز تازه ای نیست و همواره وجود داشته، بگذریم، اروپایی ها نیز اظهار نظرهای تازه ای را درباره برنامه هسته ای ایران آغاز کرده اند.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ایران , آمریکا , بازی , اوباما , ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
"با توجه به وضعيتي که آن هم ماحصل دولت‌هاي نهم و دهم است، براي انتخابات رياست جمهوري بيش از 40 و اخيراً 50 كانديدا مفروض است. در صورتي كه در بدترين شرايط تعداد به 7 يا 8 نفر مي‌رسيد. حتي در گذشته‌هاي دور براي رقابت انتخاباتي بايد دنبال كانديدا مي‌گشتيم. "
 مشروح گفت‌وگوي محسن هاشمي را در ادامه مي‌خوانيد:

اکنون هم سياسيون و هم بزرگان کشور تاکيد دارند که رمز گذر از مشکلات کنوني داخلي و خارجي، وحدت نيروهاي انقلاب و همچنين حضور پرشور مردم در انتخابات سال آينده است. اين حضور پرشور به چه نحوي محقق خواهد شد؟


در آستانه سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي قرار داريم. در زمان پيروزي انقلاب 17 سال داشتم و به دليل نزديكي به دست‌اندركاران انقلاب و جريان‌هاي سياسي در جريان خيلي از امور قرار دارم. هم اكنون 51 سال دارم و تجربه گرانقدري را در طول اين سال‌ها بدست آورده‌ام. در طول اين سال‌ها همان طور كه مي‌دانيد و بارها گفته شده ، بيش از 30 انتخابات مهم برگزار شده است. انتخابات مربوط به مجلس پيش‌نويس قانون اساسي، همه پرسي قانون اساسي، همه‌پرسي نوع حكومت و انتخابات رياست جمهوري تابه‌حال 10 بار و انتخابات مجلس نيز نزديك به 14 بار البته با ميان دوره‌اي‌ها و انتخابات خبرگان ، انتخابات شوراها و .... در شرايطي بودم كه تمامي اين انتخابات را مملوس زير نظر داشتم و در بخش مهمي از آنها درگير فكري يا عملي بوده‌ام، لذا با اين سابقه مي‌توانم بگويم كه تا به حال جمهوري اسلامي ايران انتخاباتي با اين حساسيت نداشته است.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , داخلی , ,
:: برچسب‌ها: محسن‌ هاشمي , انتخابات , 92 , روشنگري , رياست‌جمهوري ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

وزرای کارت گرفته دولت احمدی نژاد

سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش، چهار وزیری هستند که تاکنون از پارلمان اخطار و کارت زرد گرفتند.
چهار وزیر کابینه دهم تاکنون از مجلس نهم کارت زرد گرفته‌اند، در این میان اما شرایط وزیر اقتصاد از وزرای دیگر حساس‌تر است چرا که او دو کارته است و تنها یک قدم تا استیضاح فاصله دارد.
 
طبق ماده 211 آیین‌نامه داخلی مجلس، چنانچه در هر دوره مجلس، سه بار با رأی اکثریت نمایندگان حاضر، سؤالات نمایندگان از هر وزیر وارد تشخیص داده شود طرح استیضاح وزیر در صورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
 
نمایندگان مجلس نهم از ابتدای آغاز به کار این مجلس در 7 خردادماه سال جاری تاکنون به 4 وزیر کابینه دهم کارت زرد دادند.
 
سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش، چهار وزیری هستند که تاکنون از پارلمان اخطار و کارت زرد گرفتند.
 
محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در جلسه علنی 14 آذرماه پارلمان برای پاسخگویی به پرسش سیداحمدرضا دستغیب نماینده شیراز حضور یافت. 
 
 


:: برچسب‌ها: وزرا , وزیر , مجلس , کارت , دولت , احمدی نژاد ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
رئیس کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی مجلس جزئیات جلسه امشب دولت و مجلس در مورد کمک معیشتی به مردم را تشریح کرد

 

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مجلس اظهار داشت: جلسه امشب مجلس و دولت با حضور روسای دو قوه، وزرای اقتصادی دولت و روسای کمیسیون‌ها و چهره‌های اقتصادی مجلس طبق روال گذشته برگزار شد.

وی افزود: دولت و مجلس در جلسه امشب توافق کردند که کمک معیشتی به مردم در شب عید انجام شود؛ البته کلیت این مسئله مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد تا دولت در مورد جزئیات این مسئله اطلاع رسانی کند.

فولادگر ادامه داد: هنوز در مورد نحوه پرداخت و منبع این پرداخت و همچنین نوع آنکه نقدی یا غیر نقدی باشد تصمیم قطعی و نهایی گرفته نشده و قرار است دولت در رابطه با این مسئله اطلاع‌رسانی داشته باشد.

این نماینده مجلس همچنین اظهار داشت: بحث در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها همچنان ادامه دارد و قرار است تا نمایندگان و دولت در این رابطه بیشتر با هم مباحثه داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین در جلسه امشب بر این موضوع تاکید شد که دولت هرچه سریع‌تر لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولتمردان در این جلسه به نمایندگان و نمایندگان به دولتمردان تذکر دادند تا از انجام مصاحبه و اظهار نظر‌هایی که موجب تنش در فضای کشور می‌شود و جو اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهند اجتناب کنند.



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: توافق"مجلس"دولت ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()