نوشته شده توسط : مارال

 

کیوسک بین المللی «تابناک»

تحریم های غرب و مشکل کمبود دارو در ایران

 

 

شایعات جدید درباره یک مأمور سابق اف بی آی و ارتباط وی با ایران، اظهارات نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران و اوضاع منطقه، بازداشت 10 ماهیگیر سعودی به جرم ورود غیرمجاز به آب های سرزمینی ایران، گزارش یک روزنامه آمریکایی از کمبود دارو در ایران و ادامه تجارت گاز طبیعی در برابر طلای ترکیه و ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
شایعات جدید درباره یک مأمور سابق اف بی آی و ارتباط وی با ایران، اظهارات نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران و اوضاع منطقه، بازداشت 10 ماهیگیر سعودی به جرم ورود غیرمجاز به آب های سرزمینی ایران، گزارش یک روزنامه آمریکایی از کمبود دارو در ایران و ادامه تجارت گاز طبیعی در برابر طلای ترکیه و ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

 
به گزارش «تابناک»، یکی از اخباری که از اواخر وقت روز گذشته تاکنون در بسیاری از مطبوعات بین المللی بازتاب داشته، مربوط به یک عضو سابق «اف بی آی» آمریکاست که ادعا می شود سال 2007 در ایران گم شده است. به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، در تصاویری که پیشتر برای خانواده این فرد ارسال و به تازگی منتشر شده، وی در لباس زندانیان زندان «گوانتانامو» قابل مشاهده است. به نوشته این روزنامه، این عکس ها حدود دو سال پیش گرفته شده اند؛ یعنی زمانی که یک فایل ویدئویی نیز مبنی بر زنده بودن این فرد برای خانواده اش ارسال شده بود. با این حال، مقامات آمریکایی از مدت ها پیش مدعی هستند این فرد توسط ایران ربوده شده است؛ ادعایی که بارها از سوی مقامات ایرانی تکذیب و اعلام شده که ایران از سرنوشت وی اطلاعی ندارد. از سوی دیگر، دلیل اینکه این تصاویر الان و پس از دو سال از سوی خانواده وی منتشر می شوند نیز مشخص نیست.

 
این خبر در میان تقریباً همه مطبوعات معتبر آمریکایی بازتاب داشته است.

 

 
اما روزنامه «گالف تودی» جدیدترین اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اوضاع منطقه و همچنین برنامه هسته ای ایران را مورد توجه قرار داده است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو روز گذشته مدعی شده برنامه هسته ای ایران و سلاح های هسته ای سوریه، تهدیدات واقعی پیش روی جهان هستند؛ نه شهرک سازی های اسرائیل. وی این سخنان را در جریان بازدید از اولین دانشگاه تأسیس شده در شهرک های صهیونیست نشین در «آریل»، واقع در کرانه باختری بیان کرده است. وی همچنین اظهار داشته تاریخ درباره کسانی که اسرائیل را با کشورهای دارای سلاح های کشتار جمعی برابر می پندارند، قضاوت خواهد کرد. 

 


:: برچسب‌ها: آخرین اخبار , اخبار 20 دی ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

رمز فتنه آینده لو رفت
نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: چشم فتنه 92 با فرمایشات جامع مقام معظم رهبری از هم‌اکنون کور شد.

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به مناسبت 19 دی اظهار کرد: همه دوستداران انقلاب با شنیدن فرمایشات رهبری معظم جان تازه‌ای گرفتند و اکنون امید می‌رود که نیروهای وفادار به نظام با هر تفکر و بینشی این فرمایشات هوشمندانه را نصب‌العین فعالیت‌های انتخاباتی خود قرار دهند.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین فراز‌های فرمایشات رهبری را مربوط به تقوای جمعی و مراقبت و هوشیاری همگانی دانست و گفت: با عمل به این نسخه شفابخش می‌توان هرگونه توطئه‌ای را به هر اندازه پر حجم در نطفه خفه کرد.

بزرگواری تحلیل مقام معظم رهبری از تحریم‌ها را جامع‌ترین تحلیل از اهداف دشمنان دانست و گفت: معظم‌له از چندین سال قبل آن‌گاه که هیچ‌کدام از مسئولان و خواص پی به تحرکات امروزی دشمن نبرده بودند چنین روزی را پیش‌بینی کرده و هر سال توصیه و فرمانی راهبردی را برای خنثی کردن آن‌ها مطرح می‌کردند.

وی موفقیت مردم و مسئولان را در گرو عمل به این دستورات دانست و گفت: اگر در جایی با سختی مواجه شده‌ایم دلیل آن فراموشی اندرزهای حکیمانه ایشان بوده است.

نماینده کهگیلویه و بهمئی و چرام با یادآوری این نکته که مقام معظم رهبری برای چندمین بار بر اصلی و فرعی کردن مسائل تأکید فرموده‌اند، ابراز داشت: دشمن به دنبال این است که جای این دو موضوع عوض شود و آن‌جا که باید به موضوعات اصلی پرداخته شود وارد حاشیه شویم و فرع را بر اصل تقدم بخشیم.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری از هم‌اکنون نوع و چگونگی اجرای فتنه توسط بدخواهان را به خوبی تبیین کرده‌اند، تصریح کرد: اکنون بر همه مشخص شده که رمز فتنه 92 کوبیدن بر طبل انتخابات آزاد است که دست برنامه‌ریزان توطئه آتی با این فرمایشات جامع برای همه رو شد.

این نماینده اصولگرای مجلس با خطاب قرار دادن جریان اصولگرا برای اتحاد حداکثری در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری گفت: برادران اصولگرای ما به هوش باشند که باید در دو جبهه با فتنه مبارزه کنند چرا که دو ضلع اصلی فتنه از هم‌اکنون مشخص است.

بزرگواری توصیه رهبر معظم انقلاب به رسانه‌ها را بهترین راهبرد برای آن‌ها در راستای عمل به رسالت خود در انتخابات دانست و گفت: مقام معظم رهبری پرهیز از ورود به موضوعات حاشیه‌ای را برای رسانه‌ها و مطبوعات در انتخابات تجویز کردند که باید همه در هر کسوت و مسئولیتی عامل به این فرمایشات هوشمندانه باشیم.



:: برچسب‌ها: آخرین خبرها , تازه ترین اخبار , ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

 

اصرار عجیب احمدی‌نژاد

بر فاز دوم هدفمندی

نمایندگان به رئیس جمهور گفتند ما گنجی نداریم که بخواهیم روی آن حساب کنیم چرا که در پرداخت بخشی از هزینه های جاری کشور هنوز دولت دچار مشکل است، لذا نباید طوری صحبت شود که گویی دولت گنجی را پیدا کرده که می خواهد آن را در این ماه های پایانی خرج کند.
مهر: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام خبر دیدار مجمع نمایندگان خراسان رضوی با رئیس جمهور گفت که احمدی نژاد در این دیدار بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تاکید داشت و در پاسخ به انتقادات نمایندگان حاضر در جلسه اقدامات خود را غیر انتخاباتی خواند.

محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از جلسه یکشنبه شب مجمع نمایندگان خراسان رضوی با رئیس جمهور که به مدت 2 ساعت به میزبانی احمدی نژاد و با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد، خبر داد.

وی گفت: در این جلسه درباره بخشی از مسائل مربوط به وضعیت خراسان رضوی و پروژه های مهمی که در این استان شروع شده و به همت جدی دولت نیاز دارد تا به نتیجه برسد بحث و گفتگو شد.

نماینده چناران و طرقبه گفت: همچنین در خصوص اعتبارات این استان و مسائل کلان کشور نیز مباحثی از سوی رئیس جمهور و نمایندگان این مجمع مطرح شد.

احمدی نژاد بحث هدفمندی را پیش کشید

وی تصریح کرد: رئیس جمهور در این جلسه مواردی را در خصوص هدفمندی یارانه ها بیان کرد و توضیحاتی را درباره اصلاح قوانین معدن، بانکداری، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، ارائه کرد.

دهقان با بیان اینکه در این جلسه احمدی نژاد دوباره بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تاکید کرد، گفت: در پاسخ به رئیس جمهور، برخی نمایندگان مجمع خراسان رضوی اظهار داشتند اجرای فاز دوم هدفمندی یک بحث یک سویه نیست.

به رئیس جمهور گفتیم پول هدفمندی از جیب مردم در می آید

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: نمایندگان به رئیس جمهور گفتند ما گنجی نداریم که بخواهیم روی آن حساب کنیم چرا که در پرداخت بخشی از هزینه های جاری کشور هنوز دولت دچار مشکل است، لذا نباید طوری صحبت شود که گویی دولت گنجی را پیدا کرده که می خواهد آن را در این ماه های پایانی خرج کند.

نماینده چناران در مجلس با بیان اینکه اینگونه حرف زدن با مردم شاید واقع بینانه نباشد، اظهار داشت: به رئیس جمهور گفتیم اگر روزی بخواهید فاز دوم هدفمندی یارانه ها را شروع کنید پول آن را باید از جیب مردم در بیاورید و از طرفی هم با گران شدن حامل های انرژی همراه خواهد بود.

دهقان با بیان اینکه عملا با اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها بخش های تولیدی ما ضربه دیده است، گفت: اگر بخواهیم فاز دوم را بدون ایجاد زمینه و بستر مناسب اجرا کنیم بخش تولید ضربه سنگینی خواهد خورد و در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست.

هشدار نمایندگان نسبت به اقدامات انتخاباتی دولت

وی افزود: به نظر اکثریت مجلس می رسد برخی مسئولان عالیرتبه کشور هنوز با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها موافقت نکرده اند.

عضو هیئت رییسه مجلس گفت: دراین جلسه برخی نمایندگان به رئیس جمهور گفتند شما هر نیتی داشته باشید متاسفانه رفتارهای دولت در ماه های پایانی شائبه کار انتخاباتی را در اذهان بوجود می آورد.

دهقان گفت: رئیس جمهور در واکنش به این حرف نمایندگان گفت هدف ما از این کارها انتخاباتی نیست.

نماینده چناران و طرقبه اظهار داشت: یکی از نمایندگان به رئیس جمهور گفت مصاحبه اخیر تلویزیونی شما که در آن اشاره کردید "چه کسی گفته سال آخر عمر دولت است؟" و همچنین اخباری مبنی بر اینکه دولت برای انتخابات کاندیدا دارد این شائبه را ایجاد می کند که هر اقدام دولت در این ماه های پایانی انتخاباتی است.

احمدی نژاد گفت بنگاه های کوچک اقتصادی مقرون به صرفه نیستند

دهقان تصریح کرد: ما به رئیس جمهور گفتیم در مرحله اول هدفمندی یارانه ها با اینکه تمام دستگاه ها و قوا با همدیگر هماهنگ بودند اما برخی از بخش های تولیدی ضربه خورد و  تورم ناخواسته ای بر کشور تحمیل شده، اگر فاز دوم بخواهد اجرا شود به هماهنگی کامل بین مسوولان ارشد نظام نیاز است که این هماهنگی در حال حاضر وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نظر رئیس جمهور در جلسه دیشب این بود که واحدهای تولیدی کوچک که وابسته به پول و وام دولت هستند مقرون به صرفه نیستند.

وی گفت: از مجموع مطالب رئیس جمهور اینگونه برداشت کردم که وی می خواهد بحث اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها را تا پایان عمر دولت شعار و گفتمان اصلی خود قرار دهد.


:: برچسب‌ها: هدفمندی , مجلس , دولت , احمدی نژاد , یارانه ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

 

نزاع خانم‌‌ها در اتوبوسBRT‌ انقلاب
 
 

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، زنی که قصد سرقت از خانم های BRT‌ را داشت توسط خانم های دیگر در آن مکان شناسایی و طی یک نزاع جمعی، زن سارق تحویل مأموران کلانتری گردید.

رئیس کلانتری ۱۴۸ انقلاب گفت: شهروندان محدوده انقلاب باید بدانند که پلیس هر لحظه در کنار آنها آماده هر گونه کمک رسانی است.

سرهنگ مرتضی شمس در ادامه اظهار داشت: روز گذشته مقارن ساعت ۱۶ زنی در اتوبوس های BRT اقدام به سرقت از خانم های دیگر در اتوبوس به روش جیب بری کرد، که خانم های داخل اتوبوس بلافاصله متوجه شدند و او را بلافاصله دستگیر کردند.

وی افزود: پس از دستگیری سارق، زن شروع به نزاع و جیغ کشیدن نمود و عمل انجام داده خود را انکار می کرد که دیگر خانم ها کم نیاورده و با او نزاع کردند که در نهایت در ایستگاه او را به واحد گشت کلانتری معرفی نمودند.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: پس از گفت و شنود ماموران با مالباختگان طی بازرسی از کیف فرد سارق و همین طور بازرسی بدنی توسط مامور خانم، تعداد زیادی گوشی همراه کشف و ضبط گردید، که در نهایت پس از انتقال متهم به کلانتری، وی معترف به بزه خود شد و خود را به هویت گلشن معرفی نمود.

لذا پرونده ای در این خصوص تشکیل و برای بررسی و کشف سایر جرایم به پایگاه سوم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ارجاع داده شد.



:: برچسب‌ها: آخرین اخبار , تازه ترین اخبار , گوناگون , سیاسی , اقتصادی ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 


 

   

 

زنده شدن زنی پس از سه روز در سردخانه

 
 

این زن 61 ساله روسی فوت کرده است و پس از انتقال او به سردخانه، قصد کالبد شکافی جسد را داشتند که دقایقی پیش از کالبد شکافی به زندگی بازگشت.

     
     
   

 

به گزارش اروم نیوز ،  خانواده این زن گفتند: پس از آنکه پزشکان فوت قطعی او را اعلام کردند در حال تدارک مراسم بودیم که در کمال تعجب و پس از گذشت سه روز در سردخانه چشمانش را باز کرد.

این زن پیش از این نیز در نوامبر سال گذشته میلادی به دلیل کسالت به بیمارستان منتقل شد که پزشکان اعلام کردند، فوت کرده است اما آن بار هم مجدد به دنیا بازگشت.

دختر "لیودمیلا" گفت: واقعا هیجان زده بودم که می‌توانم دوباره مادرم را در آغوش بگیرم.

پزشکان معالج این زن در تلاش هستند تا علت وقوع این اتفاق را بررسی کنند.



:: برچسب‌ها: آخرین اخبار , سیاسی , گوناگون , اقتصادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی چاک هگل سناتور جمهوریخواه را به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا معرفی کرد

 
رئیس جمهور آمریکا در این باره اظهار داشت:  چاک در ویتنام به عنوان سرباز شرکت داشت. اکنون نیز آثار زخم هایی که در این جنگ برداشت در بدن او مشخص است. از نظر نظامیان وی یک قهرمان است. او خود را برای خدمت به نیروهای مسلح وقف کرد.

 
همچنین رئیس جمهور آمریکا رسما «جان برنان» مشاور ضد تروریستی کاخ سفید را به عنوان مدیر جدید سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) معرفی کرد و گفت: وی دارای تجربه زیادی است و مرکز مبارزه با تروریسم به دستان او تشکیل شد.

 
اوباما افزود: ما همچنان با القاعده و شبکه های وابسته به آن مبارزه خواهیم کرد و تلاشهای جان برنان در این باره بر کسی پوشیده نیست.
 


:: برچسب‌ها: آخرین اخبار , تازه ترین خبرها , گوناگون , اقتصادی , سیاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

دیدار غیرمنتظره چمران با احمدی‌نژاد
 
حضور سرزده یک «مهندس» در نشستی پزشکی برای ملاقات با رئیس جمهور، از جالب‌ترین حاشیه‌های دیدار امروز مدیران نظام سلامت کشور با احمدی‌نژاد بود.
 

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، دیدار رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و مدیران نظام سلامت با محمود احمدی‌نژاد در نهاد ریاست جمهوری حاشیه‌هایی داشت که از نظرتان می گذرد:

* قبل از سخنرانی رئیس جمهور، دکتر قانعی از معاونین وزارت بهداشت با ارائه گزارشی درباره آنچه «فتوحات عرصه پزشکی» خواند، آخرین اقدامات و دستاوردهای وزارتخانه متبوعش را تشریح کرد.

* دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سخنانی معضلات حوزه بهداشت و درمان بویژه کمبود اعتبار را «بیماری مزمن» دانست و از احمدی‌نژاد برای علاج آن یاری جست.

او گفت: کاری که در دولت نهم و دهم در حوزه سلامت شده در هیچ زمانی نشده و اصلا قابل قیاس با گذشته نیست اما اگر همانطور که این دولت با شجاعت هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرد، طرح پزشک خانواده را هم اجرا کند، مهمترین دغدغه حوزه سلامت رفع می‌شود.

دکتر شیرانی همچنین از احمدی‌نژاد به عنوان «پدر» جمع حاضر یاد کرد و از او خواست در حق رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی پدری و از آنها حمایت کند.

* دکتر شکیبا رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان دیگر سخنران این جلسه بود که به بیان مشکلات و اقدامات دانشگاه متبوعش پرداخت.

این روانپزشک بهترین و لذت‌بخش‌ترین خاطره کاری خود در دوران زندگی‌اش را لحظه‌ای دانست که یکی از بیماران کهنسالش بعد از 3 ویزیت درمان شد و به مطب او آمد و همانجا برای او 2 رکعت نماز خوانده و دعا کرد.

دکتر شکیبا گفت که توسعه نظام سلامت در سیستان و بلوچستان را مرهون تلاش‌های احمدی‌نژاد می‌داند و اجر نماز و دعای بیمار پیر خود را تقدیم رئیس جمهور کرد.

* دکتر میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در سخنانی به وظایف گسترده و تعدد پاسخگویی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و از اینکه با وجود درآمد کم گاهی انتظارات غیر واقعی از آنها می‌شود ابراز گلایه کرد. 

او گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمات میدانی وسیعی از نظارت بر روند درمان در مراکز عرضه مواد غذایی و پروتئینی و همچنین تأمین دارو انجام می‌دهند، اما با این حال از مسئولین این دانشگاه‌ها انتظار است که مراکز درمانی استان‌ها را نیز مدیریت کنند.

میرمحمدی از توسعه خانه بهداشت در کشور به منظور ارائه 15 خدمت که غالباً رایگان هستند و همچنین از توسعه اورژانس بین راه‌ها به عنوان اقدامات ارزشمند دولت احمدی‌نژاد و آن را باقیات‌الصالحاتی برای وی بعد از 120 سالگی‌اش دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان با تقدیر از توجه ویژه رئیس جمهور و 2 وزیر دولت او، به پاس خدمات احمدی‌نژاد در عرصه سلامت یک قطعه کاشی حرم حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) به وی تقدیم کرد.

* دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران آخرین سخنران این جلسه قبل از سخنرانی سرپرست وزارت بهداشت و رئیس جمهور بود.

وی سلامت را نماد بارز عدالت اجتماعی دانست و از گام‌های بلندی که دولت‌های نهم و دهم در این عرصه برداشته شده، تقدیر کرد و البته گفت که مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی هم با تعطیل کردن فعالیت‌های خصوصی خود برای خدمت به مردم احمدی‌نژادی عمل کرده و روزانه 15 تا 16 ساعت بدون منفعت شخصی کار می‌کنند.

دکتر ابوالقاسمی البته از رئیس جمهور خواست که زمینه اصلاح تعرفه‌های پزشکی را فراهم کند که احمدی‌نژاد با خنده به او پاسخ داد دولت آماده حمایت همه جانبه از حوزه سلامت است اما تا گفته می‌شود اصلاح تعرفه مردم نگران افزایش قیمت‌ها می‌شوند.

* از جالب‌ترین حاشیه‌های این مراسم حضور سرزده مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و در واقع حضور یک «مهندس» در جمع «پزشکان» بود که البته ضرورت این حضور و انتظار کشیدن وی برای ملاقات رئیس جمهور برای خبرنگاران معلوم نشد.



:: برچسب‌ها: آخرین اخبار , تازه ترین اخبار , خبرهای گوناگون , سیاسی , اقتصادی ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

 

 
 
تحلیل الحیات از محافظه کاری آمریکا در سوریه

ایران و روسیه آمریکا را به شک انداختند

در سایه وجود یا عدم وجود توافق با روسیه، لازم با تاکید است که وجود ایران و روسیه دلیل اصلی تردید امریکا برای درگیر شدن مستقیم در پرونده سوریه است.
 
 
 
 
 
 
 

دیپلماسی ایرانی: دیگر هیچ تحلیلگر یا سیاستمدار امریکایی باقی نمانده است که درباره افغانستان و شکست اتحاد جماهیر شوروی در آن و بازگشت نیروهای روسیه به مسکو چیزی نگفته یا ننوشته باشد. شکستی که در پی نتایج وحشتناک جنگ با مجاهدین افغان که بعدا طالبان را ایجاد کردند، به وجود آمد. پس از آن جنگی میان طالبان و مجاهدین افغان در گرفت که باعث تشکیل حکومت طالبان شد و کابل میزبان القاعده و اسامه بن لادن، رهبر آن شد که پس از آن فاجعه 11 سپتامبر در قلب امریکا رقم خورد و مابقی داستان را هم که همه می دانند.

شاید بتوان چیزی را هم در این جا اضافه کرد و آن عقب نشینی نیروهای امریکایی از عراق پس از نزدیک به 9 سال اشغال آن بود. امروز به خصوص که به دوران حمله و عقب نشینی نیروهای امریکایی از عراق می نگریم، می بینیم که اشغالگری آنها چه مشکلاتی را برای عراقی ها به وجود آورده و آنها را به مرز جنگ داخلی شیعه و سنی کشانده است. مساله ای که تا اعماق عراق را نگران کرده است. مشکلات متعدد از جمله فساد اداری و اقتصادی نیز سراپای عراق را فرا گرفته و مضافا بر آن تحت تاثیر شدید نفوذ خارجی ها نیز قرار دارد.

در این میان مساله سومی که وجود دارد و نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت، مساله سوریه است، بیش از 60 هزار کشته و هزاران زخمی ماحصل جنگ خونینی است که دو سال است در این کشور جریان دارد. سوریه در سایه وجود جریان های سلفی و گروه های تروریستی بیش از هر زمانی به جنگ داخلی نزدیک شده است و در صورت وقوع آن می تواند کل خاورمیانه به دلیل این حادثه دراماتیک تحت تاثیر قرار بگیرد. در آن صورت برای امریکا راه گریزی نمی ماند جز این که، مطابق سیاست هایی که تا کنون از آن دیده ایم، در امور خاورمیانه دخالت کند و به طور جدی درگیر مساله سوریه شود و به طور مسقیم یا غیر مستقیم برای حل بحران آن اقدام کند.

در سایه وجود یا عدم وجود توافق با روسیه، لازم با تاکید است که وجود ایران و روسیه دلیل اصلی تردید امریکا برای درگیر شدن مستقیم در پرونده سوریه است. علاوه بر آن وجود مصالح اسرائیل و عدم اطمینان تلاویو از آینده سوریه نیز سبب شده است تا واشنگتن بسیار دست به عصا در این پرونده راه برود. در این میان باید اقلیت ها را نیز افزود، بسیاری از مسیحیان نسبت به اقدام شدید و یک جانبه غرب علیه اسد هشدار می دهند و نمی خواهند که امریکا و متحدانش علیه وی به شدت وارد عمل شوند. در عین حال مسائل اقتصادی امریکا را نیز باید در نظر گرفت. وضعیت اقتصادی بد موجود در امریکا و غرب و تجربه های دردآور سابق و پرهزینه جنگ باعث شده است تا بسیاری نسبت به موضوع حمله نظامی به سوریه به دیده تردید بنگرند. اما با این حال برای بسیاری نیز این دیدگاه وجود دارد که همه این عوامل جزئی از یک معادله بزرگ هستند و بنابراین یک سوء تفاهم تاریخی عمیق بر سر سوریه به وجود آمده است.

نگرش امریکایی ها همواره از تعقیب و تجزیه و تحلیل وقایع ناگهانی در جهان سوم ناتوان بوده و هیچ گاه نتوانسته به درستی و دقت تحرکات جاری در آن نقطه از جهان را زیر نظر داشته باشد.

بدین ترتیب همواره دموکراسی و حقوق بشر در بسیاری از موارد مهجور باقی مانده اند و متحمل هزینه های سنگین یکی از پس از دیگر شده اند. ما مشابه همین رویکرد امریکا را در عراق نیز شاهد بوده ایم. عراقی ها سال ها در محنت و ستم صدام حسین زندگی می کردند بدون این که غرب اشکالی به وضعیت حقوق بشر جاری در عراق بگیرد تا این که در سال 2003 عراقی ها برای نخستین بار توانستند به آزادی برسند و به عینه برای نخستین بار دموکراسی را تجربه کنند. پس از آن دیدیم عراقی ها از سیاست های امریکا دور شدند و راهی که خود می خواستند را پیمودند. در مصر نیز وضعیت به همین منوال است. در این کشور نیز قدرت به محمد مرسی منتقل شده و این مساله باعث شده تا حکومتی به وجود بیاید که نه دوست و نه دشمن امریکا باشد.

در مقابل، تعامل اعراب با غرب نیز با مشکلات جدی ای مواجه شده است که چندان قابل فهم نیست. مثلا ما در برقراری یک رابطه صریح و بی پرده با غرب به ویژه ایالات متحده امریکا ناتوانیم. همچنین در حل مساله القاعده و همکاری مان با غرب بر سر این شبکه نیز عاجز مانده ایم. در این میان خود را نیز گرفتار درگیری های سیاسی با یکدیگر کرده ایم و به رقابت های سیاسی مان رنگ و بوی طایفه ای و مذهبی داده ایم که این مساله نیز بر مشکلات ما افزوده است. در حالی که می بایست معادله ای طراحی می کردیم که مصالح هر دو طرف در آن لحاظ شده باشد. آیا الآن زمان بازنگری در سیاست هایمان نرسیده است؟



:: برچسب‌ها: آخرین اخبار , تازه ترین خبرهای روز , خبر گوناگون , سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

8 کشته در آخرین حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پاکستان
آخرین حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پاکستان 8 کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقام های پاکستانی اعلام کردند که در نتیجه شلیک چندین موشک به مناطق مرزی پاکستان با افغانستان 8 فرد مسلح کشته شدند.

دو مقام امنیتی با اعلام این خبر گفتند که محل مورد اصابت موشک ها در نزدیک شهر میرعلی در منطقه قبیله نشین وزیرستان شمالی بوده است.

یکی از این دو مقام که نامی از آنها برده نشده، گفت که به نظر می‌رسد یکی از کشته ها از عاملان القاعده بوده باشد.

وزیرستان یکی از مناطق بسیار ناآرام در پاکستان بشمار می رود.

تاکنون هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بارها منطقه وزیرستان شمالی و جنوبی را مورد هدف قرار داده اند که طی این حملات افراد بسیاری از افراد مسلح و غیر نظامی کشته شده اند.

در یکی از حملاتی که هفته گذشته صورت گرفت مولوی نذیر، یکی از رهبران مسلح در این منطقه که با ارتش پاکستان نیز توافق صلح امضا کرده بود ،کشته شد.

مولوی نظیر نقش مهمی در آرامش در منطقه وزیرستان جنوبی داشت.



:: برچسب‌ها: آخرین اخبار , تازه ترین خبر , گوناگون ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

 

حجاب عضو شورای شهر دردسر ساز شد/ وی باید استعفا کند
 
 
اگر عضوی از شورا شئونات اسلامی و قوانین نظام جمهوری اسلامی را رعایت نکند، باید از مردم عذرخواهی و اقدام به استعفا کند.
 
 
 
[-] اندازه متن [+]
 

جهان نیوز نوشت:

به دنبال انتشار تصویر بی‌حجاب یکی از اعضای شورای شهر همدان در صفحه شخصی فیس‌بوک وی و سپس انتشار آن در فضای مجازی، برخی از مسئولان استان همدان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار برخورد مراجع ذی‌صلاح با این اقدام شدند.

 

فرماندار همدان نیز در این زمینه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اگر اعضای شورای اسلامی شهر در حین دوره‌ای که به عنوان نماینده مردم در شورا فعالیت می‌کنند به هر نحو ثابت شود که از قوانین جمهوری اسلامی سر باز زده‌اند و شئونات اسلامی را رعایت نکرده‌اند، طبق قانون امکان برخورد با آنها وجود دارد و این امر از سوی کمیته‌های مشخصی که در استانداری وجود دارد، انجام می‌شود.

 

حسن قهرمانی مطلق افزود: اگر عضوی از شورا شئونات اسلامی و قوانین نظام جمهوری اسلامی را رعایت نکند، باید در درجه اول داوطلبانه از مردم عذرخواهی و اقدام به استعفا کند و در درجه بعدی دیگر اعضای شورای شهر نیز نسبت به این اقدام بی‌تفاوت نباشند.

 

وی با بیان اینکه مردم ما هیچ گاه توهین به مقدسات و ارزش‌ها را برنمی‌تابند، گفت: اگر هر یک از اعضای شورای شهر شئونات اسلامی را رعایت نکند، از طریق مجاری قانونی وارد شده و با آنها به صورت جدی برخورد می‌کنیم.

 

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه 17 دی ماه سالروز کشف حجاب قرار داریم، افزود: استعمار و استکبار از سال‌ها قبل برای کشف حجاب در ایران برنامه‌ریزی داشته ولی بانوان متدین ایران، هیچ گاه تن به این ذلت نداده‌اند، و امروز نیز به هیچ عنوان چنین اقدامی را از سوی هیچ یک از افراد جامعه به ویژه مسئولان و منتخبان خود برنمی‌تابند.

 

این در حالی است که این خانم عضو شورای شهر همدان، از فشار بر خود برای استعفا به دلیل انتشار عکس بی‌حجاب در صفحه‌ی فیسبوک شخصی‌اش خبر داده است.

 

وی روز یکشنبه (۱۷ دی) در وبلاگ شخصی‌اش نوشته است: «چندی پیش، یک عکس تکی اینجانب (که روسری بر سر نداشته‌ام) و در فضای فیسبوک (آن هم نه در فضای عمومی، بلکه در قسمتی که تنها برای تعدادی از دوستان نزدیک و بستگان قابل مشاهده بوده است) قرار داشته، به نحوی در دست افرادی افتاده و با این عنوان که عکس “مهرنوش نجفی راغب” دارای حجاب کامل نیست، عده‌ای به اعتراض برخاسته‌اند. درحالی‌که عکس فوق در حریم شخصی من بوده و در واقع این من هستم که باید اعتراض داشته باشم که چه کسی یا چه کسانی و با چه هدفی و چگونه عکس شخصی مرا از حریم خصوصی من برداشته‌اند.»

 

این عضو جوان شورای شهر همدان که کارشناس ارشد حقوق و وکیل پایه یک دادگستری است، در ادامه خاطرنشان کرده است: «اکنون نزدیک به یک هفته می‌شود که این موضوع، عده‌ای را که همواره حضور من در عرصهٔ اجتماع و شهر برای ایشان خوشایند نبوده به شدت به خود مشغول نموده و اکنون به دنبال حذف اینجانب می‌باشند و از من خواسته شده که بی‌سرو صدا از عضویت در شورای شهر استعفا دهم! اما از آنجا که اینجانب هیچ قصوری را متوجه خود نمی‌بینم و موقعیت فعلی خود را به عنوان نماینده مردم حق موکلان خود و کسانی که به من رای داده‌اند می‌دانم، حاضر به استعفا نشدم. با این وصف و با توجه به عدم استعفا، اکنون موضوع سلب عضویت اینجانب در دستور کار قرار گرفته است.»

 

ایشان فشار بر خود جهت استعفا را پس از آن رسانه‌ای کرد که فرماندار همدان گفته بود «اگر عضوی از شورا شئونات اسلامی و قوانین نظام جمهوری اسلامی را رعایت نکند، باید از مردم عذرخواهی و اقدام به استعفا کند.»

 

حسن قهرمانی مطلق، تاکید کرده بود که اگر این عضو شورای شهر خودش استعفا ندهد سایر اعضا نباید نسبت به این موضوع «بی‌تفاوت» باشند.

 

در همین حال، خانم نجفی راغب، در مطلب منتشرشده در وبلاگش اظهار داشته که تلاش برای حذف خود را به سخنان انتقادی دو ماه قبل خود در دیدار با اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی مرتبط دانسته و نوشته است که این سخنان در همان زمان به مذاق عده‌ای خوش نیامد و از آن روز با پیغام و واسطه عواقب آن را هشدار می‌دادند.

جام نیوز بخاطر رعایت مسائل اخلاقی از انتشار تصویر و هویت این عضو شورای شهر همدان خودداری می کند



:: برچسب‌ها: آخرین اخبار , خبرهای گوناگون , سیاسی , اقتصادی , تازه ترین خبرها ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()