نوشته شده توسط : مارال

 

با این مواد غذایی کبدتان را سالم نگه دارید
از جمله غذاهای مفید برای کبد می‌توان به انواع میوه‌ها و سبزی‌ها به خصوص کاهو، خیار، هویج، انار، شاه‌توت و زیتون اشاره کرد همچنین مصرف روغن زیتون اثر معجزه‌آسایی بر روی کبد دارد.
 

عصرایران-  یک محقق می گوید: مصرف خاکشیر، اسفرزه، انار، کاسنی، آب زرشک، برگه هلو، آش جو، نان جو و شاه توت به سلامت کبد کمک می‌کند.

مصرف برخی موادغذایی موجب حفظ طراوت کبد می‌شود.

مصرف روغن زیتون اثر معجزه‌آسایی بر روی کبد دارد

از جمله غذاهای مفید برای کبد می‌توان به انواع میوه‌ها و سبزی‌ها به خصوص کاهو، خیار، هویج، انار، شاه‌توت و زیتون اشاره کرد همچنین مصرف روغن زیتون اثر معجزه‌آسایی بر روی کبد دارد.

میوه شاه‌توت ضد هپاتیت است و مصرف انواع بذرهای ملین مانند خاکشیر، اسفرزه، بارهنگ، تخم ریحان، تخم شربتی، بالنگو، شیر خشت و ترنجبین برای پاکسازی سموم کبدی مفید است.

مصرف سوپ جو، آش جو، نان جو به خصوص نان جوی دوسر و مصرف روزانه حداقل ۶ لیوان آب، مصرف سالاد فصل همراه با لیمو ترش تازه و روغن زیتون قبل از غذا همچنین مصرف زرشک و آب زرشک، عسل، کشمش، توت، انجیر، برگه هلو و برگه زردآلو، کدوخورشتی، کدوحلوایی، کنجد، اسطوخدوس، بادرنجبویه، کاسنی، آب مرکبات و مغز بادام خام برای کبد مفید است.

سالم بودن کبد مساوی با سلامتی جسم و روح است

با تغذیه مناسب و صحیح می‌توان کبد را سالم نگه داشت و به بیان ساده‌تر سالم بودن کبد مساوی با سلامتی جسم و روح است. یکی از شگفتی‌های کبد، ترشح ماده ضدویروسی به نام اینترفرون است و زمانی این ماده تولید می‌شود که کبد در نهایت سلامت باشد.



:: برچسب‌ها: اخبارگوناگون ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

بهترین تمیزکننده برای کلیه ها چیست؟

 
 
 
 
با نوشیدن یک لیوان آب جعفری روزمره تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شما خارج می‌شود؛ جعفری به عنوان بهترین تمیز کننده کلیه شناخته شده و طبیعی است!
 
 
 
 
سال‌ها یکی پس از دیگری می‌گذرند و کلیه‌ها خون را با دفع نمک، سم و هر گونه شی ناخواسته که وارد بدن ما می‌شود، فیلتر می‌کنند. با گذشت زمان، نمک تجمع می‌یابد و این نیاز به تمیز کردن توسط عملیات نظافتی دارد.
 
اول یک دسته جعفری را تمیز بشویید، سپس آن را در تکه‌های کوچک بریده و آن را در یک قابلمه بریزید و با آب تمیز به مدت ده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود و سپس فیلترش کنید و آن را در یک بطری تمیز ریخته و در داخل یخچال بگذارید تا خنک شود.
 
با نوشیدن یک لیوان آب جعفری روزمره تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شما خارج می‌شود، جعفری به عنوان بهترین تمیزکننده کلیه شناخته شده و طبیعی است!
 

 



:: برچسب‌ها: بهترین , تمیزکننده , کلیه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

 

مذاکرات هسته ای با ایران به تعویق می افتد

در شرایطی که پیش از این اعلام شده بود دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد، یک روزنامه انگلیسی از احتمال جدی به تعویق افتادن این مذاکرات خبر داده است. دیپلمات های غربی درباره دلیل این موضوع نیز ادعاهایی را مطرح کرده اند.

 

به گزارش قدس انلاین به نقل از  «تابناک»، هرچند پیش از ایران به طور رسمی از تمایل به برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 در ماه ژانویه خبر داده بود، اما روزنامه انگلیسی «گاردین» امروز خبر داده سکوت درباره زمان و مکان قطعی و دقیق این مذاکرات، از به تعویق افتادن آن حکایت دارد.

به نوشته این روزنامه، هرچند ایران آمادگی خود را برای برگزاری مذاکرات در ماه جاری اعلام کرده، اما در بیانیه ای که دفتر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر کرده، ادعا شده ایران هنوز به پیشنهاد این اتحادیه که مبنی بر برگزاری مذاکرات در نیمه ژانویه در استانبول بوده، پاسخی نداده است.

بر این اساس، گاردین می نویسد به گفته دیپلمات ها، تاریخ مذاکرات احتمالاً به تعویق خواهد افتاد. «مایکل مان»، سخنگوی کاترین اشتون در بیانیه ای در همین رابطه گفته: «تماس ها همچنان برقرار است. هیچ تصمیمی گرفته نشده است. ما تاریخ و مکان را در ژانویه پیشنهاد کرده ایم و همچنان منتظر پاسخ ایران به آن هستیم».

گاردین اشاره می کند که دلیل این تأخیر در تعیین قطعی زمان و مکان مذاکرات مشخص نیست؛ اما برخی دیپلمات های غربی مدعی هستند وجود اختلاف نظر در این زمینه میان مقامات ایرانی، سبب چنین امری شده است. این در حالی است که حدود یک هفته پیش، سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به صراحت از تمایل ایران به برگزاری مذاکرات در ماه جاری خبر داد.

با این حال، این روزنامه انگلیسی یک احتمال دیگر را در این زمینه مطرح می کند که منطقی به نظر می رسد. به عقیده این روزنامه، از آنجا که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به تازگی نامزدهای پست وزارت خارجه و وزارت دفاع این کشور را معرفی کرده، پروسه تأیید نهایی این افراد و سپس بازبینی احتمالی موضع آمریکا در مذاکرات آتی، نیاز به زمان دارد. در عین حال، تاکنون نشانه ای جدی دال بر تمایل آمریکا به تغییر پیشنهادهای سابق خود به ایران به چشم نمی خورد.

بر این اساس، از سویی آمریکا هنوز در زمینه نوع موضع گیری خود در مذاکرات آتی به جمع بندی نرسیده و از سوی دیگر، ایران نیز منتظر است تا آمریکا با پیشنهادهای جدید وارد عرصه شود تا راه برای حصول توافق احتمالی فراهم تر شود. همین امر، سبب شده تاکنون زمان و مکان مذاکرات به طور قطعی مورد توافق طرفین قرار نگیرد.



:: برچسب‌ها: آخرین اخبار ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

 

 
 
خانواده هاشمی اخراج شدند
 
در پی بالا گرفتن اختلافات میان اردن و طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق، این کشور خانواده وی که در اردن ساکن بودند را اخراج کرد.
 
به گزارش خبرگزاری کردپرس؛ هفته نامه ی اردنی «المجد» در گزارش این هفته خود مدعی شد پس از بحرانی شدن روابط طارق الهاشمی، معاون محکوم به اعدام رئیس جمهور عراق با اردن، این کشور اقدام به اخراج خانواده وی از خاک اردن کرده است.
 
این هفته نامه در گزارش خود می افزاید هم اکنون هاشمی و خانواده اش در کشور قطر به سر برده و هاشمی درصدد رایزنی برای گرفتن اقامت برای آن ها در قطر است.
 
طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهور عراق تاکنون از سوی دادگاه عالی عراق، به صورت غیابی پنج بار محکوم به اعدام شده است. وی از زمان صدور نخستین حکم اعدام تاکنون از عراق گریخته و در کشورهای همسایه از جمله ترکیه و قطر و اردن به سر می برد.
 


:: برچسب‌ها: اخرین اخبار , تازه ترین اخبار ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

 
 
ترقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هدف هاشمي از انتخابات آزاد بازگشت اصلاح‌طلبان است

معاون بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي گفت: هاشمي در نظر دارد با ارائه طرح برگزاري انتخابات آزاد فضاي مناسبي را براي بازگشت مجدد اصلاح‌طلبان به عرصه سياسي كشور ايجاد كند.
حميدرضا ترقي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران گفت: طرح برگزاري "انتخابات آزاد" از سوي اشخاصي چون  "هاشمي‌رفسنجاني" به مفهوم کاهش اعمال نظر شوراي نگهبان و کمرنگ شدن نظارت استفساريه است و  براي ورود  گروههاي مخالف به عرصه کشور مطرح شده، موضوعي كه در شرايط فعلي امكان تحقق آن به هيچ وجه وجود ندارد.

وي افزود: به نظر مي‌رسد هاشمي در نظر دارد با ارائه اين طرح فضاي مناسبي را براي بازگشت مجدد اصلاح‌طلبان و جريانات مخالف باز کند لذا اصولگريان بايد نسبت به طرح اين موضوع در فضاي فعلي كشور دقت بيشتري به خرج دهند.

معاون بين الملل حزب موتلفه اسلامي تصريح کرد: مطرح شدن موضوعاتي چون انتخابات آزاد در مقطع فعلي به مصلحت كشور نيست و نشان مي‌دهد كه معاندان نظام در راستاي ايجاد فتنه‌اي جديد گام برداشته‌اند.

گفتني است برخي از چهره‌هاي اصلاح‌طلب در راستاي ورود به انتخابات آينده طرح برگزاري انتخابات آزاد را مطرح كرده‌اند.


 
 
 


:: برچسب‌ها: آخرین اخبار ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

 
 
 

 

هدیه لباس امیرکبیر به احمدی نژاد/ رئیس جمهور:اقیانوس عظیم ملت ایران به تلاطم درآمده و همه آلودگی‌ها را حتی اگر در درون سیستم باشد، پاک خواهد کرد 

دولت - رییس‌جمهور امیرکبیر را نماد قهرمانان ملت ایران دانست.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت امیرکبیر از یک استاد ترمه بافی اصفهانی، لباسی شبیه لباس امیرکبیر از جنس ترمه هدیه گرفت.

احمدی نژاد در این مراسم که با حضور جمعی از اندیشمندان، مورخان، اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان و مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در تالار وحدت تهران برگزار شد، از سند فرمان حکومتی امیرکبیر رونمایی کرد و آن را به ثبت ملی رساند. سند فرمان حکومتی امیرکبیر که برای انتقال آب کرج به تهران از سوی وی صادر شده بود، تنها سند بجا مانده از میرزاتقی خان می باشد که تاکنون برجا مانده است.

این سند سال گذشته در جریان طرح ساماندهی کاخ گلستان در یک مخزن فلزی کشف شده است.
 

بنا بر خبری که فارس از این مراسم منتشر کرد محمود احمدی نژاد در این مراسم به بیان خاطره‌ای درباره «امیرکبیر» پرداخت و گفت: روزی سفیر روس به حضور امیرکبیر می‌آید تا درباره افزایش مرز روسیه صحبت کند که امیرکبیر به وی می‌گوید: تا به حال کشک بادمجان خورده‌ای؟ که او می‌گوید: نه! امیرکبیر می‌گوید: ما در خانه یک فاطمه خانم داریم که به او می‌گوییم فاطمه خانوم‌جان که کشک بادمجان‌های خوبی می‌پزد، شما بروید وقتی کشک بادمجان پخت برای شما می‌فرستم. و این یعنی امیرکبیر به سفیر روس گفت برو دنبال کشکت!

در ادامه مشروح سخنان رئیس جمهور به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری می آید:

رییس‌جمهور روح امیرکبیر را خطاب قرار داد و گفت: ای بزرگمرد و ای شهید، امروز ملت ایران در اوج بیداری است و صدها و هزاران امیر کبیر در این سرزمین هر روز می‌بالند و ایران در مسیر پیشرفت و عزت قرار دارد، البته این بدان معنا نیست که هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، مهم این است که روح جمعی ملت ایران بیدارتر، متحدتر، شجاع‌تر و مصمم‌تر از همه مقاطع تاریخی این سرزمین در صحنه حضور دارد.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: هر کس تحت هر عنوان و منصبی تصور کند که می‌تواند شرایط دوران امیرکبیر را بر ملت ایران تحمیل کند، حتماً در اشتباه بزرگی قرار داشته و به زودی به اشتباه خود پی خواهد برد.

رییس جمهور تاکید کرد: اقیانوس عظیم ملت ایران به تلاطم درآمده و همه آلودگی‌ها را حتی اگر خیلی بزرگ بوده و در درون سیستم باشد، پاک خواهد کرد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز ملت ایران در حرکت است، افزود: البته آرزوی تاریخی حسودان و دشمنان مبنی بر اینکه ملت ایران را به بند بکشند، پابرجاست، اما به عنوان کوچک ملت ایران اطمینان می‌دهم که آن دوران تاریک هرگز در آینده این سرزمین تکرار نخواهد شد و حرکت امروز ملت ایران به فضل الهی این ملت را تا اوج قله‌های عزت و عظمت پیش خواهد برد.

رییس جمهور اظهار داشت: البته موانعی از درون و بیرون در مسیر پیشرفت و عزت ملت ایران وجود دارد، اما بی‌تردید این ملت بزرگ از این موانع و دست‌اندازها عبور کرده و آینده از آن ایرانیان است.

دکتر احمدی نژاد تأکید کرد: ملت ایران یک تاریخ پرچمدار توحید، عدالت و مهربانی بوده و امروز مطالبه این خصلت‌ها به سرعت در حال جهانی شدن می‌باشد و پرچمداری عشق و عدالت در انتظار این ملت و جامعه بشری است.

رییس جمهور گفت: مطمئن هستم همه آرزوهای امیرکبیر و قهرمانان و بزرگان این سرزمین با افتخار و عزت محقق خواهد شد و دنیا بداند که امیرکبیر زنده است چرا که ایران زنده است.

دکتر احمدی نژاد امیرکبیر را چهره ای آشنا برای ملت ایران توصیف کرد و با بیان اینکه برای شناخت نقش امیرکبیر باید با مقاطع تاریخی این سرزمین آشنایی داشت، گفت: در فلات گسترده ایران از هزاران سال قبل ملتی زندگی کرده است که جزء پرافتخارترین ملت‌های عالم بوده است.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ ملتی خداجو، یگانه‌پرست، عدالت‌خواه، هنرمند، زیبادوست، کمال‌آفرین و کمال جو بوده و همه آرزوها و صفات متعالی انسانی در این سرزمین فرصت ظهور و بروز پیدا کرده است.

رییس جمهور افزود: اگر امروز نام ایران و نقش تمدن‌آفرین و فرهنگ‌ساز ملت ایران از فهرست فرهنگ و تمدن جهان حذف شود، چیز قابل ملاحظه‌ای باقی نخواهد ماند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران به لحاظ انسانی در تاریخ یگانه است، اظهار داشت: ملت ایران در هر عرصه‌ای از جمله تربیت دانشمندان، هنرمندان، قهرمانان، شهرسازی و معماری در اوج بوده و با شیوه زندگانی خود، سال‌ها اوج قله‌ها را فتح کرده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه سرزمین ایران به لحاظ طبیعی نیز منحصر به فرد است، تصریح کرد: همه ذخایر، ‌معادن و زیبایی‌های طبیعی یک ملت برای ساختن یک زندگی سعادتمند در این سرزمین در کنار هم چیده شده است.

دکتر احمدی نژاد گفت: زمانی که همه این خوبی‌ها با ذخایر طبیعی و انسانی با هم جمع می‌شود، آفت‌ها و دشمنی‌ نیز شکل می‌گیرد. از این رو ملت ایران در طول تاریخ با دشمنان قدّاری مواجه بوده است، کسانی که تصور می‌کردند اگر سرزمین ایران را تصرف کنند همه توانمندی‌ها و خدمت‌های انسانی به آنها منتقل می‌شود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: سرزمین، تمدن و فرهنگ ایران در طول بیش از هفت هزار سال همیشه مورد حسادت و طمع دشمنان بوده است، از این‌رو پرفراز و نشیب‌ترین تاریخ متعلق به ملت ایران است.

دکتر احمدی نژاد دو عامل را موجب عزت و سرافرازی و تداوم حرکت کمالی ملت ایران دانست و گفت: عامل اول روح جمعی ملت ایران و حضور این ملت در صحنه‌های تصمیم، اراده و پیشبرد کشور است؛ در هر مقطعی از تاریخ که روح جمعی ملت ایران و اعتماد به نفس ملی شکل گرفته و این ملت با احساس عزت، اداره و پیشرفت کشور را به دست گرفته‌اند، آن مقطع نقطه اوج و درخشش ملت ایران بوده است.

رییس‌جمهور افزود: هرگاه روح جمعی به خاموشی گراییده و اعتماد به نفس ملی خدشه‌دار شده آنجا مقاطع افول و حضیض این ملت بوده است.

دکتر احمدی نژاد حاکمان و مدیران صالح را عامل دوم تداوم عزت و سرافرازی ملت ایران دانست و گفت: هرگاه مدیرانی صالح از متن مردم و دلبسته با ملت و باورمند به موجودیت عظیم ملت ایران، حاکمیت را به دست گرفته اند، فرصت‌های تعالی و کمال‌آفرین برای این ملت و به تبع آن برای بشریت فراهم شده است.

رییس‌جمهور گفت: در هر مقطعی که یکی از این دو عامل دچار تزلزل شده مصیبت‌ها نیز آغاز شده است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه بدخواهان و ملت ایران در طول تاریخ این دو عامل را هدف قرار داده‌اند، اظهار داشت: دشمنان ایران را اشغال کردند که حاکمیت ملت ایران را از او بگیرند و طراحی‌های تاریخی برای تحقیر این ملت و از صحنه برون کردن آن و خلع اعتماد به نفس و عزت ملی همواره در دستور کار دشمنان بوده است.

رییس‌جمهور گفت: دشمنان خارجی از یک سو و حضور انسان‌های ناسالم و تحقیر شده از لحاظ شخصیتی در مراکز قدرت این سرزمین، دو عامل افول و حضیض ملت ایران در مقاطع مختلف بوده اند.

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد: مقاطعی وجود داشته که مردم در صحنه حضور نداشته و روح جمعی به ضعف گراییده است، اما قهرمانان و شجاعان با هوشمندی، در مقابل هجمه‌ها ایستادگی کرده و کاروان ملت ایران را به سمت قله‌های پیشرفت و عزت هدایت کردند.

رییس‌جمهور با اشاره به ایستادگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: در دوره اخیر فرزندان این ملت در مقابل همه بدخواهان تاریخ قیام کردند و با توجه به اینکه در طول تاریخ بشر هیچگاه دشمنان با چنین اتحاد و لشکرکشی بزرگی علیه یک ملت تنها و شکستن این سرزمین تمام امکانات خود را بسیج نکرده بودند؛ اما جوانان این مرز و بوم با ایمان و شجاعت بپا خواستند و دشمنان را بیرون کردند.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مقاطعی نیز وجود داشته که حاکمان ناصالح بودند اما ملت هوشمند و در صحنه بوده و روح جمعی این ملت بیدار و آگاه بوده است در این مقاطع نیز دشمنان نتوانستند، کار چندانی از پیش ببرند.

رییس‌جمهور گفت: تلخ‌ترین مقاطع تاریخی ملت ایران زمانی بوده است که ملت صحنه را ترک کرده و روح جمعی به ضعف گراییده و ناامیدی و فقر و تحقیر بر این ملت تحمیل شده است و حاکمان هم ناصالح هستند در این مقاطع نیز اگر چه قهرمانان و شجاعان بپا خواستند، اما متأسفانه به دست دشمنان خارجی و با همراهی افراد زبون و ناصالح این خورشیدها خاموش شدند که یکی از این مقاطع دوره امیرکبیر است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به شرایط دوران امیرکبیر گفت: وقوع دو جنگ پیاپی و شکست گسترده، اقتصاد نابسامان حضور و تسلط بیگانگان در مقدرات کشور به گونه‌ای که سردمداران برای جلو بردن کار خود بدون احساس ننگ به پرچم بیگانه متکی می‌شدند و شرارت و درگیری از جمله شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دوران امیرکبیر است.

رییس‌جمهور افزود: در این دوره ملت مظلوم ایران خارج از صحنه حاکمیت قرار دارند و سران حکومت در برابر ملت، مستبد، خشن و دیکتاتور و در مقابل اجنبی تسلیم و بی‌کفایت هستند در چنین شرایطی میرزا تقی‌خان بپا خاسته و در جهت بهبود شرایط کشور و ملت اصلاحاتی را در دستور کار خود قرار داد.

دکتر احمدی نژاد با ویژگی‌های امیرکبیر گفت: امیرکبیر از متن مردم دلبسته ملت و فردی مؤمن موحد و بیدار بوده و به توانمندی‌های ملت ایران و به جایگاه این ملت آگاه بوده، پایبند به عدالت، مردم‌داری و صیانت از امنیت و کرامت مردم است و عمیقاً به دنبال استقلال و پیشرفت ملت ایران و قطع دخالت اجنبی در امور این سرزمین است.

رییس‌جمهور گفت: امیرکبیر از طرفی باید از استقلال ایران در برابر اجنبی صیانت می‌کرد و از طرف دیگر از حقوق ملت در برابر استعداد دفاع می‌کرد، اگر چه حسادت‌ها و توطئه‌های فرومایگان و دشمنان با امیرکبیر شدت داشت، اما وی اتفاقاً در همه زمینه‌ها توانست اقدامات بزرگی را انجام دهد که از جمله آن می‌توان به برقراری امنیت، کنترل بازار، قطع دست اشرار و به خاک مالیدن بینی دشمنان اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: آخرین اخبار روز , اخبار ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

شروط لازم برای دریافت ۳ تا ۵ میلیون وام اشتغال
 
 
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱
 
هدفگذاری ایجاد ۷۴۶هزار شغل جدید، پیش‌بینی ۳ تا ۵ میلیون وام و تهیه لیست ۳۲۷ شغل قابل انجام در منازل از زوایای پیدا و نامشخص بودن عملکرد طرح، میزان شغل‌های محقق شده و وضعیت تسهیلات‌دهی؛ از زوایای پنهان طرح بزرگ اشغالی دولت دهم است.
 
شروط لازم برای دریافت ۳ تا ۵ میلیون وام اشتغال

به گزارش افکارنیوز به نقل از  مهر، هشتم خردادماه سال ۸۹ قانون مشاغل خانگی در مجلس تصویب و در بیست و سوم همان ماه نیز با امضای محمود احمدی نژاد برای اجرا ابلاغ شد.

هرچند قرار بود در بسته اشتغال سال ۹۰ به میزان ۱۹.۴ درصد از کل عملکرد اشتغالی دولت در همان سال به تعداد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی از طریق مشاغل خانگی ایجاد شود، اما هیچگاه به صورت مشخص تحقق این امر از سوی دولت اعلام نشد.

از سویی در بسته اشتغال سال ۹۱ که قرار است ۱.۱ میلیون فرصت جدید شغلی با تسهیلات دهی بانک ها ایجاد شود یک سهم ۲۲.۴ درصدی به تعداد ۲۴۶ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای مشاغل خانگی دیده شده است.

طرح بزرگ اشتغالی دولت دهم

دومین طرح اشتغال زایی دولت پس از زودبازده ها نیز از کارشناسی و انتقادات فراوان در امان نماند و همواره بحث های فراوانی درباره عدم سنخیت لیست مشاغل خانگی با نیازهای کارجویان تحصیل کرده و همچنین غیرممکن بودن انجام کار در محیط های مسکونی به ویژه در آپارتمان های پایتخت و کلان شهرها مطرح شد.

نگاهی به ۳۲۷ رشته شغلی موجود در پرتال وزارت تعاون، کار و رفاه درباره مشاغل خانگی نشان می دهد که اساسا بخشی از مشاغل مانند پرورش گاو و گوسفند، قالیبافی، سفالگری، تهیه انواع کودهای فسیلی و ارگانیک، تولید سبزی در گلخانه ها، تولید زعفران، پرورش زنبورعسل و ماهیان زینتی، تولید رشته آشی و شیره انگور و مواردی از این دست نه تنها امکان انجام در آپارتمان های پایتخت را ندارند؛ بلکه در بسیاری از شهرستان ها نیز قابل انجام نخواهد بود.

همچنین این مسئله مطرح است که با حداکثر ۵ میلیون تومان وام مشاغل خانگی که به گفته برخی مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه به صورت متوسط ۳ میلیون تومان آن پرداخت می شود، چگونه می توان مشاغلی را هرچند کوچک و کم هزینه در منازل راه اندازی کرد؟ حال بماند که با اینگونه مبالغ هرگز نمی توان پرورش گاو و گوسفند و رشته های یادشده را در خانه ها عملی کرد.

خطر در انحراف تسهیلات

از سویی نیز هشدارهایی در زمینه احتمال انحراف تسهیلات خرد مشاغل خانگی نیز وجود دارد و پیش تر این مسائل از سوی مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه مورد تاکید قرار گرفته است. متاسفانه آن نظارت گام به گام ادعا شده درباره زودبازده ها هرگز اتفاق نیفتاد و طبق گزارشات منتشر شده میزان انحراف در این بخش نیز ۶۰ درصد بوده است.

تصویر ابلاغیه رئیس جمهور به وزارت سابق کار



حمید حاج اسماعیلی در این باره در گفتگو با مهر با بیان اینکه مشاغل خانگی از نگاه دولت طرح جدیدی در فضای بازار کار کشور است که با وجود انجام شدن در گذشته، هیچگاه به صورت مستقل و برنامه ای به آن نگاه نشده است، گفت: در واقع دولت به نوعی خواست زودبازده ها را کنار بگذارد و با طرح مشاغل خانگی به این سمت حرکت کرد.

دولت به مشاغل خانگی اعتقاد ندارد!

نماینده سابق کارگران در هیئت حل اختلاف، اظهار داشت: متاسفانه وقتی یک سیاست راهبردی در مورد اشتغال نداشته باشیم دچار تبلیغات مقطعی می شویم. با اینکه دولت در این زمینه برخی مباحث را نیز مطرح کرد اما در خود بدنه دولت نیز اعتقاد چندانی به آن وجود ندارد.

حاج اسماعیلی با بیان اینکه دولت مدعی حمایت از حریم خانواده است ولی با این طرح می خواهد مشاغل را به خانه ها ببرد، افزود: در بسیاری از شهرها به ویژه تهران سبک و روش زندگی ها تغییر یافته و دیگر افراد امکان انجام کار در منازل را به دلیل گرایش به زندگی های مدرن ندارند.

وی بسیاری از مشاغل نام برده شده در لیست مشاغل خانگی را غیرقابل انجام در منازل دانست و گفت: بانک ها نیز به این طرن نگاه جدی ای نداشته اند و تسهیلات چندانی نیز به اینگونه طرح ها پرداخت نشد. در عین حال گزارشات مشخصی نیز از عملکرد بانک ها در این بخش و همچنین میزان انجام کار در خانه ها، وجود ندارد.

این فعال کارگری، با اشاره به اینکه به دلیل نظارت های پایین احتمال انحراف در تسهیلات نیز وجود دارد، اظهار داشت: به صورت کلی مشاغل خانگی خرد تر از آن است که بتوان از آن به عنوان یک طرح مناسب اشتغال زایی نام برد.

جوانان در خانه بمانند یا خیر؟


به گفته حاج اسماعیلی، هم اکنون درصد بسیار زیادی از جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال در کشور داریم که دارای نگرش های گوناگونی به کار هستند و اساسا تمایلی به انجام کار در منازل ندارند. ضمن اینکه تحصیلات دانشگاهی این افراد، باعث شده تا تناسبی بین شغل های خانگی تعریف شده و خواسته های کارجویان وجود نداشته باشد.

نماینده سابق کارگران در هیئت حل اختلاف، همچنین از وجود درصد بالایی از زنان تحصیل کرده متقاضی کار در کشور سخن گفت و افزود: این گروه ها تمایلی به ماندن در منازل و انجام مشاغل یادشده در لیست مشاغل خانگی را ندارند و یکی از اهداف تحصیل آنها دستیابی به فرصت های معتبر شغلی در کشور بوده است.

این فعال کارگری، با طرح این سوال که گروه هدف طرح مشاغل خانگی چه کسانی هستند؟ این طرح را شکست خورده دانست و تصریح کرد: گروه های سنی ۱۵ تا ۳۰ ساله را نمی توان خانه نشین فرض کرد. این افراد تمایل به کار در محیط های بیرونی را دارند و نمی توان مشکل شغلی آنها را با وام های خرد تا ۵ میلیون تومان حل کرد.

 



:: برچسب‌ها: آخرین اخبارروز ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه:

افزایش بودجه جاری مجلس، به میزان پیش‌بینی دولت خواهد بود

 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از بررسی پیشنهادهای بودجه‌ای سال آینده برخی دستگاه‌ها در این کمیسیون خبر داد.

 

غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد جلسه روز گذشته این کمیسیون گفت: پیشنهادات بودجه‌ی جاری دیوان محاسبات در این جلسه بررسی شد.

 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق تصمیم کمیسیون، بودجه جاری مجلس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها، مطابق با دیگر دستگاه‌ها و به همان اندازه‌ای که دولت پیش‌بینی خواهد کرد، افزایش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه در مورد بودجه عمرانی این دستگاه‌ها در این جلسه مساله خاصی مطرح نشد، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ارائه بودجه در هفته آینده به مجلس وجود دارد، گفت: بعید است بودجه هفته آینده به مجلس ارائه شود.



:: برچسب‌ها: بودجه , كميسيون برنامه و بودجه ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

 

گری سیک» هم مواضع ایران در قبال آمریکا را تایید کرد!

 

اقدام اخیر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در امضای قانون محدودیت نفوذ ایران در آمریکای لاتین، زمینه بحث ها و گمانه زنی های زیادی را درباره ماهیت رویکرد این کشور در قبال ایران فراهم کرده است. در این رابطه، بسیاری از تحلیلگران آمریکایی، تفکرات دشمن پندارانه جنگ سردی را هدایتگر رفتار آمریکا ارزیابی می کنند.

 

اقدام اخیر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در امضای قانون محدودیت نفوذ ایران در آمریکای لاتین، زمینه بحث ها و گمانه زنی های زیادی را درباره ماهیت رویکرد این کشور در قبال ایران فراهم کرده است. در این رابطه، بسیاری از تحلیلگران آمریکایی، تفکرات دشمن پندارانه جنگ سردی را هدایتگر رفتار آمریکا ارزیابی می کنند.

به گزارش «تابناک»، زمانی که دولت ایالات متحده به طور رسمی قانون محدودیت نفوذ ایران در آمریکای لاتین را به تصویب رساند، بسیاری از تحلیلگران ضمن انتقاد از این اقدام، آن را نشانه ای از ماندن آمریکا در گذشته ارزیابی کردند.

این قانون که به عنوان علنی ترین استراتژی کاخ سفید برای مقابله با نفوذ ایران در قاره آمریکا شناخته می شود، به وزارت خارجه ایالات متحده 180 روز مهلت می دهد تا برنامه ای برای آنچه «رسیدگی به حضور و فعالیت خصمانه رو به گسترش ایران» تهیه کند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این قانون، آن را نشانه ای مبنی بر این دانست که آمریکا هنوز در دوره جنگ سرد زندگی می کند و آمریکای لاتین را حیات خلوت خود محسوب می کند. علاوه بر این، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه کشور، این قانون را دخالت آشکار ایالات متحده در امور آمریکای لاتین دانست.

اما گزارشی که روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» منتشر کرده نشان می دهد این تنها ایران نیست که چنین ارزیابی از اقدام دولت ایالات متحده دارد و خود تحلیلگران آمریکایی نیز دارای دیدگاهی مشابه هستند.

به عنوان مثال، این روزنامه به دیدگاه «گری سیک»، کارشناس مسائل ایران در دانشگاه کلمبیا و از تحلیلگران برجسته آمریکایی اشاره می کند که مشابهت هایی بین اقدام اخیر آمریکا و رویکرد این کشور در در دهه 1950 میلادی مشاهده می کند؛ دوره ای که در آن، آمریکایی ها در عرصه تقابل با اتحاد شوروی، در همه جا به دنبال ردپای کمونیست ها می گشتند. به اعتقاد وی، اکنون نیز این کشور در همه جا به دنبال ردپای ایران است.

به اعتقاد سیک، امضای این قانون جدید به این معنا نیست که نفوذ ایران در آمریکا به یکباره افزایش پیدا کرده باشد؛ بلکه بیانگر آن است که همچون دوره جنگ سرد، اولویت مسائل امنیتی و تهدیدات، آمریکا را به سوی اتخاذ این تصمیم کشانده است.

با این حال، کریستین ساینس مانیتور اشاره می کند که افزایش نفوذ ایران در آمریکای لاتین طی سال های اخیر، حقیقتی انکار ناپذیر است و همین امر اسباب نگرانی آمریکا را فراهم کرده است.
طی چند سال گذشته، ایران 17 مرکز فرهنگی در منطقه تأسیس کرده و شمار سفارتخانه های خود را نیز از 6 عدد در سال 2005، به 11 عدد رسانده است.

اما به اعتقاد این روزنامه، مهمترین جنبه نگران کننده فعالیت های ایران در منطقه برای ایالات متحده، روابط نزدیک و صمیمانه میان محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران و هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلاست. وجود همین رابطه و نیز حضور شماری دیگر از رهبران ضدآمریکایی در منطقه، موجب شده روابط ایران با دیگر کشورهای آمریکای لاتین نیز بهبود پیدا کند.

با این حال، در همین مطلب اشاره شده که به اعتقاد اغلب تحلیلگران، این گسترش روابط با هدف افزایش گسترده ارتباطات دیپلماتیک ایران صورت می گیرد و تصور اینکه ایران اهداف شریرانه ای در سر داشته باشد، کاملاً غیرواقعی است. توجه به ماهیت توافقات دوجانبه ایران با این کشورها نیز خود به خوبی موید این ماجراست.

اما آن گونه که مشخص است، آمریکا بی توجه به این حقایق، تنها به دنبال پیگیری سیاست های تقابلی خود در قبال ایران و به زعم خود، منزوی کردن ایران در عرصه بین الملل است.

به نظر می رسد زمینه سازی برای این اقدام نیز از مدت ها پیش آغاز شده است. به عنوان مثال، در اکتبر 2011 اعلام شد برخی عوامل وابسته به ایران تلاش داشته اند یک قاچاقچی مواد مخدر مکزیکی را برای ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا استخدام کنند. این نمونه و موارد مشابه، سبب شده اکنون نیز در قالب قانون جدید، مکزیک و کانادا در مرکز توجه و نظارت ایالات متحده قرار داشته باشند.

اما افزون بر این، تحلیلگران به تبعاتی که اتخاذ این تصمیم برای آمریکا به همراه دارد نیز اشاره می کنند. به عنوان مثال، «دانیل برومبرگ»، کارشناس ایران در موسسه صلح ایالات متحده، اشاره می کند که رهبرانی از قبیل چاوز، این اقدام را به مثابه نمونه ای جدید از تلاش آمریکا برای دیکته کردن روند دیپلماسی خود در منطقه ارزیابی خواهند کرد.

به هر حال، بی تردید در عرصه جدید تعاملات بین المللی، این اقدام آمریکا بدون تبعات و بدون هزینه نخواهد بود.   
 


:: برچسب‌ها: آمریکای لاتین , ایالات متحده , ونزوئلا , هوگو چاوز , نفوذ ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 

65 کیلوگرم تریاک در استان سمنان کشف شد

سمنان - فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی و انهدام دو باند قاچاق مواد و مخدر و کشف 65 کیلوگرم تریاک در این استان خبر داد.

 

سردار ˈمحمدرضا میرزاییˈ روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این مقدار مواد در 72 ساعت گذشته کشف و ضبط شد و در این ارتباط هشت نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند.

وی با اشاره به تلاش ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: چهار عضو این باند هنگام انتقال یک محموله مواد مخدر دستگیر شدند.

وی گفت: در عملیات پلیس با همکاری ماموران شهرستان سمنان 49 کیلو و 950 گرم ماده مخدر تریاک کشف و یک دستگاه خودروی سواری نیز از قاچاقچیان توقیف شد.

میرزایی افزود: در عملیات دیگری که روز سه شنبه با همکاری ماموران انتظامی شاهرود انجام شد ضمن دستگیری چهار نفر از قاچاقچیان، مقدار 15 کیلوگرم تریاک کشف و یک دستگاه خودروی سواری نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان تاکید کرد: با همکاری و هماهنگی بسیار مطلوب دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با عاملات قاچاق مواد مخدر قاطعانه برخورد می شود

 



:: برچسب‌ها: آخرین خبرهای 20 دی ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1391 | نظرات ()